Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 19 januari 2012

Nu sitter jag äntligen ner!

Vissa dagar tar det lång tid innan man hinner sätta sig ner en stund. Det har varit en strulig dag. Då är det särskilt gott att i lugn och ro reflektera över vad man ska lägga krut på och vad man ska släppa....
Jag har kommit fram till att jag ska släppa......strul är inte så mycket att lägga krut på.
Mycket som var enkelt förr är oerhört krångligt idag.....att gå på banken tex. Pengar och banker hör helt enkelt inte ihop längre.....
Är det någon idé att Sverige designar nya sedlar om bankerna inte vill hantera dem?
Det är tur att det finns ett annat liv också.....ett enklare.



15 kommentarer:

Nina sa...

Så sant som det är skrivet! Vilka fina bilder, fullt av njutning :) Längtar till sommaren!

Gardenhouse sa...

Så vackra, varma, goa bilder de får mig att vilja sjunga sommar sommar sommar...

Kram Sussi

Gilla sa...

Så fina bilder, speciellt den första. Jag blev alldeles tagen.

Det du sa om nya sedlar är ju redan på gång. Man ska ge ut helt nya sedlar, men när kommer jag inte ihåg. Nog kan man bli tokig på banken. Snart har man intenting där att göra. Nu betalara jag visserligen vår räkningar på nätet. Men ibland har man ju nåt annat ärende.

Sv: Jag har ju inte ens smakat Pannakottan än. Så det ska bli spännande om jag blir fan till det som du är.

Monica sa...

Jag var på banken idag...tittar på en som om man kom från en annan planet. Det var inte min bank, utan en annan....Hörde de gamla damerna när de samtalde med varandra (som var innan mig minst 10st)de var helt förtvivlade för denna bank skulle stänga nästa vecka.Många av dessa var där för att betala räkningar. Undrar hur det kommer att gå för den äldre generationen som inte har dator????
Sov Gott och kram från mig.

Fenixmonas sa...

Härliga, underbara bilder! Ja, på banken finns det ju inte mycket pengar idag...Konstigt att du fick byta webläsare...Jag kommer in o kan kommentera överallt utom hos Smörblomman...hon har inte ändrat till popupfönster. Kramiz

Anonym sa...

Åh, vilka fina bilder! Just idag kom kylan till oss i nordigaste Uppland: -11. Så dina vackra sommarbilder är just vad jag behöver! Tack!

Och om bankerna, jag håller med dig.
Kram

attis sa...

Gomorron. Så underbara bilder. Blir sjukt sugen på sommar nu. Strul är inte bra för hälsan. Ha en toppen helg.
kram

Carina Sjölund sa...

Fina bilder du bjuder på :)
Kramen♥

Annika sa...

Mycket bra skrivet!

ansepanse sa...

mm, det finns även enkla saker, lugn och ro med sådan härlig miljö som du visar upp i dina bilder :) jag undrar faktiskt om inte de "vanliga" pengarna snart kommer att vara ett minne blott
kramar

Susanne P sa...

Jag håller med dej.
Vilka härliga bilder. Just nu har vi snö som vräker ner. Vilken kontrast.
Kram & ha en fin fredag.

Anonym sa...

Hej, jag har internetbank och det gör ju att jag inte kan "gå" till banken hur som helst. Men jag är i den åldern så jag är anpassningsbar till dessa nyheter, men tänk på den äldre generationen som inte förstår internet. Det är väldigt konstigt hur de tänker att det ska gå för dem.. kommer vi få en ny grupp hemlösa - pensionärer som inte har betalat värme och hyra och blir därför avhysta från lägenheten??? Vart ska det sluta. Kram Bättre att njuta av din fina bilder.

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Allt som handlar om banker & pengar är oftast jäkligt krångligt. Så krångligt att man helst vill slippa.

Vicke sa...

Ja, det är onödigt om vi inte ska använda oss av dom, ha en trevlig helg nu

mariaikos sa...

Det låter klokt .
Vilka härliga sommarbilder . Jag längtar ......
Ha en fin kväll ♥
Kram ♥