Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 12 januari 2012

Grilliga tapeter, mönstrad heltäckningsmatta...

Tänk, vad en liten bacill kan ställa till.....
En liten mikrob kan få nästan sjuttio kilo på fall! Där kan man tala om inbyggd styrka.....det är inte alltid storleken som avgör.....
Oftast är det de allra minsta organismerna som är farligast, de som inte syns.....
Men när man nu ändå får möjlighet att begrunda tillvaron ett tag så är det bra att sängen är skön och att rummet är vilsamt inrett. För vad kunde vara värre än att må dåligt i ett rum med grilliga tapeter, mönstrad heltäckningsmatta och en säng med dåliga resårer?

Fast föralldel, grilligt kan vara rätt sött också, men jag tror inte jag skulle vilja ha min ryska docka som tapet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, är du sjuk :( Tråkigt! Krya på dig och vila i ditt vilsamma rum. Oerhört viktigt att skapa sig en oas där man ska vila. Ska bara vara harmoni och balans, inget stök och måsten, det får vi ha på andra ställen. Gosa ned dig i sängen och ta hand om dig. Kram Marie-Louise

ansepanse sa...

nej :) inte som tapet men den är jättefin
Sv: hahaha - min reaktion var att känna efter direkt ifall de behållt formen :) och jag kan rapportera: de har behållt formen :)
krya på dig - kramar

Vicke sa...

då får du krya på dig fort nu

Anonym sa...

Framförallt inte som matta, tror jag.

Annika sa...

Men fin är den!

Åsa! sa...

Det är verkligen urtrist att vara sjuk! Hoppas du snart kryar på dig! / Kram