Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 22 januari 2012

Titta det snöar.....bra promenadväder?

Så här ser det ut hos oss.....adjöss med den gröna vintern! Men det är okay, nu är det i alla fall ljusare....
Mörkt och kallt är inget vidare, ljust och kallt går bättre. Igår var jag ute och promenerade tills knäna bokstavligen skallrade i kylan. Jag och en väninna gick långt och länge....
Förr, när jag arbetade natt gick jag mycket på fritiden. Nu när jag arbetar dagtid blir det inte alls lika många och långa promenader. Igår märkte jag hur mycket jag saknar dem.....

Om solen kunde tänka sig att titta fram så skulle det bli underbart vackert!

10 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Fina bilder du har tagit!Vi har fått lite av vintern här,men kan få lite till... bara lite.Jag vet inte om du ska byta jobb,vet inte vad du har och hur mycket du jobbar.Det är en sak mellan dej och J.Kram!

Monica sa...

*fniss*...vet du om att du är en liten"busa"? Håll i dig: Här snöar det och solen skiner! Jag gick en lååååång promenad och njöt av den värmande solen....mina knä skallrade inte! Men en sak måste jag erkänna: vi löste inte många världsprobem...men mycket skratt & god mat/dryck! Sedan en sista "grej"...är avis på att du är så himla duktig på att fotografera!!!
Kram på dig och var rädd om Dig!
Ja, ja du får en puss i pannan också "bara" för att det är Du och du är en sådan fin människa.

Gilla sa...

Vilken härlig vinterbild med den vita snön och solen som skiner. Visst skiner den, men lite långt borta kanske. Vi har också fått massor av snö idag, men den är borta redan.

Sv: Han sa till henne: Var har du varit så länge och inte brytt dej om mej. ;-D. Lite skvaller var det nog också. Men han hade ingen anledning att skvallra på oss i alla fall.

Kram/Gilla

Vicke sa...

ja, snön lyser upp och barnen får det roligare, ha en fin kväll nu

Sussi sa...

Allt blir alltid mycket finare och bättre när solen skiner ;)
Långa promenader skulle jag behöva ta. Men jag erkänner.. Jag är för lat ;)

Lövkojan sa...

Vilken härlig snöbild, man riktigt känner när snöflingorna landar :)
Japp, kollade mynten som följde med och de äldsta var faktiskt svenska från sent 1800, jättekul :)

Ha en fin start på veckan/Marie-Louise

ansepanse sa...

ja, nu har plötsligt vintern kommit, jag går dagliga promenader med mina vovvar, det är både skönt och avkopplande
kramar

jessica sa...

Alla situationer ser inte likadana ut. Tro mig det finns just det där pappor inte får "syl, tal, tro eller en chans att visa" även om det inte har hänt i närheten av dig.

MICKAN sa...

Vi har fått lika mycket snö.

Magdoo sa...

Åååh, så vackert! Snön är så underbar! Jag önskar att man kunde åka stjärtlapp utan att kroppen skulle kännas som om den var 90 år. Känner mig inte så smidig längre :P