Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 18 januari 2012

Vad har hänt med bloggarna?

Idag försökte jag logga in från en annan dator och fick detta meddelande.
"Blogger har ändrat inställningar och nekar åtkomst till din webbläsare. För dig som har en äldre webbläsare uppdatera till Google Chrome".
Det är inte svårt att ladda ner Google Chrome som är gratis. Sök efter Google Chrome på nätet och följ anvisningarna.
Om du ändå tycker att detta är för svårt kan du ändra inställningarna i kommentarsfältet på din blogg. Byt från inbäddat till popupfönster. Om du inte behöver ordverifieringen i kommentarerna så kan du ta bort den också eftersom den orsakar problem ibland. Du behöver ändra inställningarna i din blogg för att andra ska kunna läsa och kommentera i den.


Dagens tänk: Ibland är det  först när det kör ihop sig som man tar tag i saker och lär sig något nytt!

21 kommentarer:

mariaikos sa...

Jag är så dålig på inställningar .
Men har hört/läst andra nämna något om webbläsare chrome . Brukar be den yngre generationen om hjälp .
Hoppas det fungerar på min blogg , du kunde ju kommentera på den . Jag har inte problem att kommentera .

Livet och vardagen sa...

det är lite irriterande när de ändrar utan att meddela vad och vad man bör ändra för att det ska funka. Dålig kundservice helt enkelt,

Lyckligapraliner sa...

Jag har haft problem med att kunna kommentera på flera bloggar. En del går det nu bra men flera kan jag inte skriva hos. När jag klickar för att lämna kommentar blir hela skärmen vit bara. På de som har kvar den "vanliga" kommentarsrutan går det bra. Den som du har tror jag...Jag skulle också vilja ha den nya men jag törs inte prova för då blir det väl strul hos mig också.

Ann-Louise

Gilla sa...

Jag har Google Crome också, men använder mej mest av Internet Explorer. Det har varit lite krångel hit och dit med kommentarerna i blogger. Hoppas att det inte gällde hos mej.

Sv: Nej det kunde det ju inte vara. Du kommenterade ju. Försök att se om programmet går i repris, eller se följande programmen.

Gilla

ansepanse sa...

jag bytte till google chrome för länge sedan och det fungerar hur bra som helst
kramar

Monica sa...

Ninja, en bild på vackra sommarblommor var vad jag behövde se just nu!
Kram och puss i pannan från en som kan ge sprutor hur lätt som helst...*fniss*...

soffie sa...

jag vet inte ens vad jag har "rodnar" men det funkar iallafall, å vilken otroligt härlig bild du visar nu längtar jag till vår och sommar:)kram

Fnulan sa...

Men är det så att dom tvingas att ta chrome?

Augusta sa...

Tack för tipset! Är det svårt att ta sig fram på Spotlifes bloggar?

Vilken härlig sommarbild :) Nu vill jag ha vår och sommar :)

Kram

bokhyllan sa...

Gillar ditt Dagens tänk när jag försöker få ordning på kommentarsfältet och jag försöker så gott det går. Man får inte ge sig. Jag ska lyckas! :)
Kram till dig, kära bloggvän!

Ps. Kom nyligen hem från ett sent och långt möte. Regnet vräkte ner när jag klev ur bilen. Väl inne slog jag på datorn och möttes av din vackra sommarbild, tack för en riktig glad-bild!

bokhyllan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nina sa...

Fast ibland är det ganska så bekvämt att bara få fortsätta att vara, utan krångel :)

Fenixmonas sa...

Idiotiskt att ändra och inte meddela dem det berör! Ska vi kunna gissa oss till vad som gäller...Jag har explorer och vill fortsätta med det, men hos mig tycks det ju fungera...kramiz!

Anonym sa...

Jag hade också problem men har bytt till chrome.
Härligt att se en blommig sommar bild mitt i vintern. Kram

Annika sa...

Jag har inte märkt någonting!

jessica sa...

haha förlåt att jag skrattar men jag har fått likadant, men det är kul att lära sig nått nytt i bland =).
Hoppas du får en bra dag. kram

MICKAN sa...

Vilken härlig bild du fått där.

Det har jag på min dator, men visst är det jobbigt att man hela tiden måste ha nya program för att datorn ska fungera.

Karpstryparn sa...

Skumt det här, själv har jag inte märkt någonting.
Hoppas att allt är bra med dig.

Nett sa...

Detta är sjukt, jag kan inte kommentera i en del av de bloggarna en del funkar fint och jag har explorer. Man skall ju inte behöva byta webbläsare för att komma åt sin blogg eller kommentera.

Vicke sa...

Bra att crome fungerar för dig, ha en fin kväll nu

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

jag kör inte chrome - men det funkar bra ändå. Gillar inte chrome för mac, testade en period men bytte tillbaka.