Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 9 januari 2012

Novembervinter....

Vad ska man kalla årets vinter? För mig är det "Novembervinter", helt enkelt för att det går att ta vackra "novemberbilder" i januari. Titta bara...


Men färgerna är vackrare nu när det är lite kallare. Varannandags kyla. Riktigt fästingdödarväder.....

Liten fästing uppå strå, väntar någon att äta på, njuter utav vintervärmen, snart kan jag bita någon i ärmen, raskt då nordanvinden vänder, liten fästing skallrar tänder.
Strået blir snabbt frostigt vitt, liten fästing tänker "shit!", förvandlas hastigt till en iskristall, girigheten blev fästingens fall.

18 kommentarer:

ansepanse sa...

hahaha - den där om fästingen var bra, hoppas att det blir så nu
kramar

soffie sa...

jättevacker bild och kul liten text, hos mej har vi haft 7- å på em kom det lite snö får se om det stannar kvar, kramen

Monica sa...

Nä men nu har Ninja börjat rimma också...den var bra. De där små krypen kan allt ställa till det för oss. Vet du va?...de snöar hos mig!
Kram kram och så får du en måndags puss i pannan också.

Oljekritan sa...

åh en sådan poet du är!! Kul att rimma ju...t om fästingarna blir intressantare i rim....fast man hatar de små äcklen!! jo nog är det en konstig januari-höst...kram karina

Vicke sa...

nu börjar det komma lite vitt igen

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Vintern kom till oss idag. Fast jag hoppas inte att den stannar.

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Ser att du varit i Indien - rest runt mycket i Kerala - jag ska dit nästa vinter. Vi håller som bäst på att planera vår resrutt. Tar med glädje emot tips!

Gilla sa...

Vilken poet du är! Det hade jag ingen aning om.

Vacker bild i alla fall.

Sv: Baloo är fin vad han har på sej eller av sej! ;-D

Kram/Gilla

Livet och vardagen sa...

hahaha! Vilken fin dikt, har du skrivit den själv. Död åt fästingar, dessa djur som jag inte förstått var de hör hemma i näringskedjan,

MARIA I KOS sa...

Rolig dikt . Vad du kan skriva fint .
(Jag har aldrig sett en fästing , finns nog inte här i norr , men kanske där vi har stugan )
Kram ♥

Susanne P sa...

Vilken härlig dikt, trots att den handlar om fästingen! Ett djur som jag tycker riktigt illa om!
Här i Ångermanland finns de men vi hittar bara någon enstaka krake per sommar! Och det räcker och blir över för min del.
Ha en fin kväll

Fenixmonas sa...

Wow, den var bra! Vilken härlig dikt! Här blev det väldigt kallt igår, men tyvärr så föll det ju en del skyddande snö också...Skulle suttit fint med -20 o barmark, då hade de försvunnit både fästingar o mördarsniglar! kramiz

Nett sa...

Idag kan man kalla det vinter för vi har fått snö, men nu tycker jag att det är försent, jag ser fram emot våren ;)

Selma sa...

Vi hoppas på en vinter som dödar fästingar.

Smörblomma sa...

Så vackert! Nästan så det gör ont i en, helt sant. Jag skulle också vilja ha det sådär, snöfritt.

Landbohaven sa...

Jeg kom bare lige forbi.
Hvor er det smukt.
Tak for kigget.

jessica sa...

Jätte fina bilder =) snart kommer våren tror jag =)

Yohanna i Las Palmas sa...

Ha ha rätt åt fästingen ;)

Hälsningar
Yohanna