Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 17 januari 2012

Gör om mig?

I morgon börjar jag arbeta igen. Då ska nattlinnet och resten av bacillerna väck!
Därför har jag planerat en "total makeover" idag. Dagen börjar strax med en nypa luft. Sedan ska jag SPA:a....
Håret ska fräschas upp med en färgning, i badrumshyllan tror jag mig ha en del SPA produkter. Jag tror bestämt att det ska finnas ett helt kit med ansiktsmask, fotbad, badbomb och olika slags smörjmedel efteråt.
Jag ska vara klar och fin till klockan 19, då ska jag ge mig ut bland folk igen för första gången på en hel vecka! Får se hur långt jag hinner......operation total makeover börjar nu!


Snart är jag fin som en rosenknopp!

27 kommentarer:

jessica sa...

Å vad kul =) lite före och efter bilder kanske =) hehe. Hoppas du får en bra dag, kram =)

LyckligaPraliner sa...

Låter alla tiders härligt! Hoppas du känner dig piggare sedan. Ja...lite före-efter bilder vore kul ;)

Ann-Louise

Anonym sa...

Härligt, njut av stunden. kram

Nicole sa...

Så skönt med en spa dag, det skulle minnsann jag behöva också. Jag får nöja mig med nya kläder och det är inte så dumt det heller. Vi fick in en ny klädleverans till nätbutiken idag och jag plockade genast ur några plagg åt mig själv :).

Jo vi har sommmarstugan på Eskilö utanför Kaskö, men min mamma har sommmarstuga i Nämpnäs, så Grytskär är inte så långt bort.

Anonym sa...

Låter helt underbart!
Vilka fina rosor! Ta ett bad med rosblommor oxå! Ha en skön kväll (i o m att jag inte svarar på dan). Kram

Monica sa...

Ninja rosenknopp...du är så bra som du är! Men klart att alla bacillerna ska bort, de är inte trevliga att gå och bära på.
Kram och puss i pannan från mig.

Roses & Angels sa...

Hej och god fortsättning på dig också. Så många fina bloggar du har. Tack för din hälsning i min bloggbutik. KRAM Christa

ansepanse sa...

det låter superskönt :)
kramar

Sussi sa...

härligt avslut innan jobbet väntar igen. Badbomb läser jag och känner direkt att avundsjukan är stoooor. Jag älskar att bada men äger inget badkar :(

Irenes tavlor sa...

hej, nu har jag kikat runt lite hos dig efter Monicas reklam, ser att du målar underbara tavlor, tittar vidare...hälsning Irene

Gilla sa...

Bildbevis Tack! ;-D

Sv: Man måste få nån Bara Vara dag också. Det har vi haft idag med, medan jag hade tvättstugan.Pust!

Gilla

Livet och vardagen sa...

vackrar rosor, du blir säkert lika fin efter din "total-makeover":-). Ha så trevligt på jobbet.

Oljekritan sa...

Förstår vad du menar och känner..efter en vecka i konvalecens, vill man bli en ny männska'..visst kan rosor och skönhetskit få en' på den rätta sidan igen..härligt l'ät det i alla fall..Du kommer bli som en prinsessa!! Ha det gött på jobbet..kram Karina

Susanne P sa...

Det lät helt fantastiskt skönt att få göra en helrenovering! ;)
Kram

soffie sa...

vilken otroligt vacker bild och va härligt det låter, ha en bra jobbdag imorrn, Vad jobbar du med? Själv är jag lärare, kramen

mariaikos sa...

Låter jätteskönt !
Hoppas du känner dig bättre nu .
Jobbigt att vara sjuk .
Kram ♥

bokhyllan sa...

Hej Ninja!
Var just inne på "La Monicque" och läste att du hjälpte henne med att få ordning på kommentarerna i hennes blogg.
Själv har jag försökt med min blogg i flera dagar utan resultat. Pust! Det funkar lite bättre nu när jag har pop-up-fönster, men kan fortfarande inte kommentera på flera av mina bloggvänner. Klickar jag på deras kommentar blir hela sidan vit och blank.
Snälla snälla snälla, skulle du vilja hjälpa mig också? Har du tid och möjlighet? Jag skulle bli så glad!
Om du vill kan du skriva till min mailadress. Tack på förhand.
1000 kramar till dig.

bokhyllan sa...

Hej igen! Tack för snabbt svar, rara du.

"från Explorer till Google crome," skrev du.
Hihi... ja, får se om jag vågar mig på det. Har knappt hört orden innan, än mindre vet jag vad det är.
Kanske kan man vänta några dagar till och hoppas det rättar till sig av sig själv :)

Kram!

Nina sa...

Hahaha här läser jag ° så läser jag ° så läser jag lite till. Förväntar mig att du skall komma med slutklämmen...en månad, ett år. Tja, nåt hiskligt ivf ° så klämmer du ur dig en vecka, jag höll på att bryta ihop av skratt :D :D :D :D En underbar kväll önskar jag dig!!!

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Underbara rosor!
... hoppas du känner dig piggare :)

Kram från Australien♥

Fenixmonas sa...

Låter härligt! Det behövs ibland...en dag för att bara ta hand om sig själv! Kramiz!

Annika sa...

Det låter riktigt härligt!

nett sa...

Härligt, även jag slänger av mig myskläderna för att ta itu med arbetet som startar 21.00 för mig :)

Gardenhouse sa...

Vilken härlig make over dag...förstår att du är vacker som en ros nu! :)
Vad skönt det är att få rå om sig själv sådär, det är då bara alldeles för sällan för mig iaf.
Hoppas kvällen blev toppen!
Kram Sussi

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Katter har ju en tendens att vara rejält busiga ibland. Varje morgon förvandlas vår ena katter till ett riktigt monster - det ska bitas, krafsas, petas ner saker - ända tills man går upp och ger henne mat. Irriterande som tusan, speciellt när det sker klockan 5 på morgonen. Precis som ett litet barn.

Carina Sjölund sa...

Man behöver nog en renovering när man legat sjuk :)
Efterbild tack!
Kramen♥

Vicke sa...

då hoppas jag att det gick bra på jobbet idag och ha en fin kväll nu