Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 29 januari 2012

Renoveringar.....

Materiella saker består inte för evigt. Vill man att de ska bestå åtminstone för ett tag behöver de renoveras med jämna mellanrum. I årsskiftet påbörjade vi en renovering av lillrummet som i och med renoveringen ska befordras från skräprum till kombinerat gästrum/ateljé. Medan mannen bredvid sysselsatt sig med att lägga nytt tak, grep jag mig an våra köksstolar och skåpet som också var i behov av en ansiktslyftning. För ett par månader sedan grävde fjärrvärmeverket om sina ledningar i området. Vi som haft svårt att få varmt i vårt hus i alla år, fick plötsligt skållheta element. Alla mina orkidéer tappade samtliga blommor på en gång. Flera krukväxter har inte återhämtat sig efter värmechocken! Nu är emellertid ordningen återställd....
Men fjärrvärmeverkets grävningar föranledde en total blommakeover, där en del tappra återupplivningsförsök lyckades medan andra föranledde jordåtervinning....

  Voilá vår nygamla matplats!
 Det gulnade skåpet i grå klädsel....
Våren fick också flytta in!
.

17 kommentarer:

Nett sa...

Så snyggt det blev med skåpet :)

mariaikos sa...

Men åh , så fint skåpet blev . Jättesnyggt !!
Det lilla bordet och byrån du har är också så fina .
Härligt med lite vårblommor .
Kram ♥

Tre Tanter sa...

Så fint du har gjort, alltid roligt med ljusa färger till våren.

kram 3 tanter

Livet och vardagen sa...

Skåpet blev kanonfint!!

Lövkojan sa...

Vilket jättefint skåp och det lilla pelarbordet med!
Ja, hoppsan så kan det gå men skönt att få riktig värme :)
Ha det fint/Marie-Louise

Monica sa...

Så fint skåpet blev! Du ser, det var bra att du lyssnade på han bredvid....hi,hi.
Må gott kära vän och var rädd om dig!
Kram och vink.

ansepanse sa...

åh vad fint det blev :) en otrolig skillnad bara genom att måla
kramar

Gilla sa...

Vilket fint möblemang. Så skulle jag kunna tänka mej att ha.

Sv: visst är jag väl en bra guide för Helsingborg? :-D

Fnulan sa...

Åååååååååå fint!!!!!! Kul att få byta ut blommor ibland =)

Yvonne :-) sa...

Så fint ni har det!!Ja det är konstigt fenomen Men så är det det känns som om man har en halv meter hals.. Nattikram!

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

En väldigt hemtrevlig matplats tycker jag!

Annika sa...

Va fint ni har det hemma!

Susanne P sa...

Åh, så fint det blev. Tänk att lite färg kan göra så mycket!
Kram

Gardenhouse sa...

Såå fint skåpet blev! Vilken makeover :)
Den ny gamla matplatsen blev jätte fin! Nu ser orkidéerna fina ut i fönstret.
Så rätt du har om Gubben!
Kram Sussi

bokhyllan sa...

Hej Ninja! Så mysigt du har det! Tittar på skåpet och tror nästan inte det är samma som innan. Vilken skillnad, till det bättre! Jättefint!
Hihi... det klart våren skall flytta in, det har den gjort hemma hos mig också :)

Ha det gott! Kram

Carina Sjölund sa...

Skåpet blev jättefint!
Tänk vad man kan trolla med lite färg :)
Kramen♥

Magdoo sa...

Det är så roligt att få det personligt i hemmet! Själv har jag ett lila/svart matbord =)