Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 16 september 2010

Testa juicer?

Här sitter/ligger jag och dricker juicer. Färskpressat såklart! Jag tror att man mår bättre av dem......
När man druckit färskpressat ett tag så tycker man att de andra smakar konstigt. Frukten i koncentratjuicerna har genomgått en process.....vad händer då med alla vitaminerna?
En annan sak.....om man köper färskpressat från andra länder vintertid så är frukten förmodligen solmogen när den pressats. Solmoget är bra! Vi har alldeles för lite sol här på vintern.....
Så nu vitaminkurerar jag mig.......om ett tag kan jag avlägga rapport om vilken juicekombination som fick mig på benen!
Dyrt? Pjaaaa, det beror på vad man får för pengarna......
Det säljs så mycket produkter för att förbättra vårt utseende......men en sak är säker är man sjuk så är man långt ifrån snygg!
Hälsosam mat, cause you´re worth it baby!

Här hänger det solmogna apelsiner!
Och här kan du köpa dem!

9 kommentarer:

Monica sa...

Ninja, vad GLAD jag är för din skull. Tänk vad mycket trevligt du/ni har att se fram emot! Kurera dig nu.....för nu SKA du bara i väg...
När åker ni? Vi åker troligen hem fredag/lördag pga. av "familje problem"( letar biljett nu).....för att sedan åka ner igen...känns inte bra.
Var rädd om dig och stor kram från mig.

bakom berget sa...

Färskpressad juice...det skulle jag behöva ett stort glas just nu. Jag behöver nåt uppiggande. Aha...ska du ut på resa! Ha det så jättebra!
Kram Åsa.

Ingela sa...

Hej på dej! Vad kul att du hittade mig fast jag knappt stucki ut näsan en gång denna dag. Inte mycket vitaminer i luften en sådan häringa dag. Toscana Åh så härligt det låter det är också ett av våra drömmål. Då jag fyllde jämt så var vi i Rom några dagar och den stan vill jag absolut résé

Yvonne :-) sa...

Brukar köpa Jo juice Tycker att vi har bra vatten i kranen..Svar:snart snart!!Kram!

Frogprincess sa...

Jag dricker tyvärr alldeles för lite juice.
Borde tänka om...

Fenixmonas sa...

Ingenting är ju för dyrt för att återfå hälsan...inte ofta det går att köpa sådan! Tror också att färskpressat är väldigt nyttigt och så gott det är! Kramiz

Lysande ögonblick! sa...

Färskpressad juice. Det allra allra bästa. Snart bär det iväg, glad för dig!

Helly på vift sa...

Vila ordentligt och äta nyttigt är nog den bästa medicinen för att bli frisk. Krya på dig!!

Myntdrottning sa...

Jodu, det trodde du inte va? :) Jag lever! Fast bara till hälften, jag är ju sjuk, vet du, jättesjuk.. *hostar falskt*
Jag tror bestämt att du är sjuk också? Med tanke på alla "nyttigheter" som du bäljer i dig! Så du har också flyttat bloggen hit? Jag tror alla har gjort det. Skulle in och ändra ett par adresser, bl.a din, men det gick inte. När jag trycker på mina favoriter och redigera så kommer det bara upp en stor vit, tom, ruta som säger att det är klart! (kan det vara en av anledningarna till att alla flyttat? Att ingenting fungerar som det ska?)
Annars då, allt väl med dig? Hos mig är det precis som vanligt.. Absolut inget nytt i det här huset. Samma fåtölj, samma gubbe.. :)