Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 5 september 2010

Om att upptäcka sin närmiljö.....

Igår tog vi en promenad. Vi brukar promenera.......vi har förmånen att bo nära vattnet med flera vackra promendastråk i vår omedelbara närhet. Omkring fem kilometer från vårt hus ligger ett naturrreservat. Det finns markerade leder i reservatet och spänger över våtmarkerna. Trots att det är så nära har vi aldrig varit där. Jo, jag började gå på spängerna en gång men vände efter några hundra meter. Igår föreslog jag att vi skulle ta en promenad där.
Efter en kilometer befann vi oss i vildmarken......åtminstone fick man den känslan. Leden går runt en sjö som var mycket större än vi trott. Vi insåg snabbt att vi inte skulle hinna gå runt leden innan det blev mörkt. Istället njöt vi av stillheten och solnedgången. Nu har vi ett projekt......nämligen att ta oss runt sjön. Vi beräknade att det skulle ta ungefär fyra timmar. Vi har bott här länge utan att ha upptäckt den här platsen.....
Har du givit dig tid att upptäcka din närmiljö? 

6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Fyra timmar? Det är långt det! Lycka till!
:)

Fenixmonas sa...

Ja, det har jag gjort men det är inte så stora avstånd som hos dig.
Pst...kattvisan var käck, men kort...man borde kunna lägga in flera låtar till bildspelen! Kramiz

bokhyllan sa...

Det är lätt hänt att glömma av sin närmiljö.
4 tim. = långt... =)

Åsa! sa...

Så härligt att ha sådan natur så nära! Det där med att upptäcka sin närmiljö, hmm. Jo, just runt mig här har jag nog utforskat det mesta. Men det finns många ställen på ön jag borde ha besökt! Varför blir det inte av?

Lysande ögonblick! sa...

Jag älskar verkligen att gå på äventyr på Gärdet. Tycker alltid att jag hittar nya detaljer, grusgångar och träd. :-)

Hoppas helgen har varit fin!

Fru Pusselbit sa...

Jag tycker absolut att det borde finnas någon distanskurs med pedagogik för dig...

http://www.studentum.se/pedagogik_distans___13_350_.html

Kolla under högskole- och universitetsutbildningarna (Först kommer folkhögskole- och YH-utbildningar i det...)