Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 11 september 2010

Inget större behov.....

...av något alls just nu. Jag är sååå nöjd....
Igår släpade jag mig till jobbet med vissheten om att jag snart skulle ligga däckad. Microvärldens envetna dygnet runt attacker segrade till sist! Jag tog komp det sista timmarna och bäddade ner mig i min sköna säng......och där har jag legat ända tills nu.
Det har varit sååå skönt.....visserligen känns det som om jag har två huvuden, min hals är värkande igenkorkad och jag har nästan feber ( 37,9 grader). Enligt de nya Försäkringskassereglerna är det ju inte riktigt feber.
Men jag har varit så avslappnad, all stress, alla krav och alla måsten bara tog sig vingar och flög bort.

Själv har jag njutit av sängvärmen, tagit en dusch, givit mig själv lite massage, stretchat, njutit av mannen bredvids oerhörda kokkonst och för en stund befunnit mig i kravlöshetens land.

Tänk att det ska till en förkylning för att man ska hamna där......

Alla måsten tog sig vingar och flög bort!

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Hoppas du mär bättre fysiskt nu, psykiskt verkar du må ... toppen!
:)

Yvonne :-) sa...

Du har det bra du.Även om jag är sjuk är det jag som har en massa måsten att göra..Jag kom på det när jag läste på schampoflaskan,hjälper det inte att byta så använd yes det tar bort fett.Krya på dej.Kram

MICKAN sa...

Denna helg skulle jag nog kunna sova bägge dagar men så kommer det inte att bli för jag ska iväg och hälsa på en väninna till mig. Hoppas att allt försavann hos dig i stressväg för det tynger verkligen ner en människa när man har för mycket att göra. Vad säger du, det måste ju finnas svamp runt om i skogarna hos dig. Kanske inte kantareller men annan finfin svamp. Ha en bra söndag och jag önskar dig all lugn och ro med den.

ansepanse sa...

hoppas att du mår bättre idag annars får du krya på dig
kramar

Fenixmonas sa...

idioti! Om jag får så där mycket feber då är jag riktigt sjuk, min pappa är likadan! Vi är däckade efter ca 38 grader! Kramiz!!