Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 15 september 2010

Dags att börja reseplanera.....Florence, Venedig....

Resan till Toscana närmar sig......
Vi ska bila genom Tyskland och Österrike innan vi når vårt mål. Det är vinskörd nu......så en hel del vinodlingar lär vi få se på vägen. Ett besök på sagoslottet Neuschwanstein står på min önskelista....
Mannen bredvid tar flyget till Pisa, så jag får se lutande tornet. Han ska sedan lämnas av i Venedig så ett besök i östaden lär det väl också bli.
Jag har byxor att lägga upp. Pengar som ska växlas. Kläder som ska tvättas, strykas och packas. Jag ska inte göra allt idag eftersom jag fortfarande är förkyld, men lite nål och tråd ska jag leta fram.
Florence, Venedig, Rom! Jag har alltid hört att det är Italiens "måsten".........tänk att få tillfälle att se allt inom ett år! För några år sedan funderade jag på vad jag ville ha gjort innan jag lämnade jordelivet.....för att dö nöjd, om det nu är möjligt att göra det......?
Jag kom fram till att jag ville se Toscana, kunna rida medelsvår dressyr och ha en utställning till. Så jag har börjat beta av min "Att göra" lista! Att rida medelsvår dressyr kommer att bli det svåraste målet att nå.....så jag antar att jag behöver leva länge, länge, till :)

5 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Äntligen får ni åka. :-)

Tigris Predikantan sa...

Tänk på att det är svindyrt i Venedig ... det lär kosta 1 euro för varje andetag - nej, ljuger- men det är väldigt, väldigt dyrt.

Yvonne :-) sa...

Nu är jag tillbaka! tack för alla kramar dom värmer mej! Jag tror att du kommer att få alla dina önskningar uppfyllda...Kram!!

Adara - teckningar, foton, drömmar sa...

nä det var god müsli! :O
Vad konstigt att du sattes i karantän! Jag bloggade också på metro och fick betalt. En gång fick jag ett mail där de sa att de tagit bort en bild som ansågs vara "reklam" på min blogg.. men annars fungerade det bra - fram till det att de slutade betala!

Fenixmonas sa...

Min 2att göra" lista blir bara längre o längre...Det är så mycket jag vill hinna med! Vi sticker till italien samma dag som vi kommer från Turkiet...Ska se barnbarnet köra! Kramiz