Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 13 september 2010

Mitt "nya" liv?


Pengarna eller livet? Nej, jag har inte blivit hotad. Men ibland behöver man fatta beslut om vad som är viktigast i livet. Det är inte alltid det man tror.....
Varje människa har begränsat med energi och det är viktigt att lägga den på saker som ger något tillbaka. Jag kommer att ändra mina arbetstider.....det kommer att innebära lite mindre pengar, men mera liv till mig.

9 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Så länge man får välja själv och man gör det man känner är det bara att tuta och köra!
:)

Stina sa...

Jag tycker du gör ett sunt val. Pengar är visserligen bra att ha, men det är viktigt att prioritera rätt innan det är försent. Jobbet ska vara en parentes och inte det huvudsakliga i tillvaron....såvida man inte råkar ha världens bästa jobb som aldrig är påfrestande och trist. Nu har jag ju haft "friår" ganska länge och vill verkligen jobba, men jag kan tänka mig 75% om lönen är så att jag kan överleva på den. Jisses...nu är katten i slagsmål...måste ut och fånga henne :)
Kram

Adara - teckningar, foton, drömmar sa...

Ja, jag blev väldigt förvånad!
Okej vad hade du för inriktning förut? :)

Åsa! sa...

Låter som ett mycket klokt beslut! Jag har prioriterat fritid framför pengar sedan några år tillbaka. Det är inte alla som förstår mitt val, men jag har aldrig ångrat det.

Frogprincess sa...

KLOKT!!!

Fenixmonas sa...

Väldigt klokt!! Livet kan ju inte ersättas av pengar! Kramiz

Helly på vift sa...

Låter som en mycket klokt beslut. Hoppas det blir som du vill.

Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Så klokt. Du är viktigast.

Monica sa...

Tänk att Ninja är sååååå förståndig! Helt rätt besut! Pengar är inte allt.....livet är mycket viktigare! Var rädd om Dig! Kram från mig.