Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 19 september 2010

God ekonomi.....

Enligt min kinesiska väninna så betyder fisk i den kinesiska traditionen att "pengar kommer till huset". Inte så underligt att hon investerade i ett jätteakvarium med en grupp stora ciklider. Hon har god ekonomi.....nu har hon emellertid insett att det tar tid att sköta så stora akvarier så hon har gjort sig av med cikliderna.
Igår flyttade de här två hem till oss, en släkting insåg att även små akvarium måste skötas. Även släktingarna har god ekonomi.....
Så nu sitter jag här och väntar på att pengarna ska strömma in......fast det kanske inte gäller ärvd fisk?

7 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Så då har familjen utökas med två fiskar..Oj då i radion ! jag förstår det var nog svårare än mitt.Jasså dina höns är också rymningsbenägna?
Kram!

Betsy sa...

Jag hoppas pengarna rullar in till dig. Jag som tänkte springa iväg och köpa lite fryst lax och rödspätta men insåg att det nog ska vara levande fisk... =)

Fenixmonas sa...

Klart det måste gälla all fisk! Bara att vänta alltså...hehehe...kramiz

Sofia sa...

Haha, bara att vänta och se. Gammal fisk är också fisk :) Jag har tänkt skaffa mig fiskar till vårt akvarium, du kanske vet, mer än jag, vad man kan para ihop för fiskar? :)

Lysande ögonblick! sa...

hoppas det!! :-)

Åsa! sa...

Aha, är det fiskarna som fattas??? :D

Freppsi sa...

Jösses, jag får ut och köpa fiskar och akvarium, sen kan jag också sitta och vänta!!