Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 8 maj 2010

Plan A, Plan B......men jag behöver kanske även en Plan C?

På väg till Nisse????? Gotländska för Nice eller nice??

Googlar mig trött. Min semestervecka som inte blev av pga sjukdom och aska får jag ta igen kommande vecka. Men vad ska vi hitta på? Min plan var att boka om resan......men nu är nya askmoln på väg! Här hemma i Sverige är det inte mycket vår att njuta av och det kalla vädret ser ut att hålla i sig. Jag har inte bokat någon ny resa ännu men har undersökt olika alternativ som går att boka i sista sekunden. Plan A flyg till Pisa......Plan B flyg till Mallorca.......men det ser ut att behövas en plan C också.......
Hälsa på Nisse kanske? Eller Paris? Talinn? Whatever? 

12 kommentarer:

Vicke sa...

du kan ju ta en tripp till polen, det är billigt där och du slipper flyga

Frogprincess sa...

Vad surt att inte kunna planera ordentligt.
Hoppas att du kommer iväg till någonting iallafall.
Ha en bra kväll.

Tigris Predikantan sa...

Nisse i Nice kanske är en nice kille (uttalas najse)...? *ler*

Anonym sa...

Kan det vara Nisse på Manpower?? ;)

Monica sa...

Det var många planer.....Vi har bekanta som bor i St.Raphael, de kommer till oss imorgon för en kväll/natt. Flyger från Nice-Göteborg. Ska kolla ang."askan" Vi själva ska i slutet av veckan åka BIL till Köpenhamn.
Sedan mååååste jag bara säga till dig Ninja: du MÅSTE vara snäll med min Bertil. Han kan du inte bara så där hur som helst föra in under kanten.....han kräver kärlek & ödmjukhet...ha,ha ha. Ha det så bra. Kram.

Stina sa...

Jag hade nog satsat på ett resmål som man kan ta sig till utan att flyga.... Det känns fortfarande väldigt osäkert - askan ändrar ju kurs hela tiden och tycks aldrig försvinna.
Kan rekommendera Skåne...och längtar man efter kontinental feeling finns Danmark, Tyskland och Polen endast ett stenkast bort :)
Hoppas ni hittar nåt lämpligt...

Jeppsson sa...

Jag tror helt klart på Veikens teori. ;-)

Fenixmona sa...

Flexibilitet är bra, fast visst är det bra att ha hoppet oxå, hoppet om att allt ska fungera! Vi åker den 22:a tror och hoppas jag...Kramiz

Vicke sa...

hos mig vräker regnet ner, jag hoppas att du har bättre väder

Lysande ögonblick! sa...

Åh hoppas ni kommer iväg. Paris är min absoluta favorit, har ni inte varit där, ÅK!!! Har massa fina tips jag kan skicka. :-) Men det viktigaste är att ni kommer iväg till ny miljö med lite värme. Håller tummarna för det.

MICKAN sa...

Det är typiskt att saker inte blir som ma planerar och man måste skjuta upp på resmålet. Det löser sig säker till nåt ännu bättre :)

Åsa! sa...

Svinkallt, det är vad det är! Men på onsdag kommer värmen har jag hört, det MÅSTE bara vara så!
När jag var liten hade vi en röd hankatt som kom från Nisse i Hablingbo. Naturligtvis fick den namnet Nisse :D