Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 4 maj 2010

Redo för att handleda i betong?

Nog finns det mycket mer att lära sig.  Meningen med kursen för min del var att lära mig så många olika tekniker som möjligt på åtta gånger. Vår duktiga lärare Åsa gjorde sitt bästa och jag känner mig ganska fullmatad och redo att börja mitt uppdrag. Eftersom jag handleder personer med funktionssnedsättning så kommer vi inte att göra så avancerade saker. Här ovan ser ni vad jag lyckades åstadkomma på åtta kurstillfällen. När det gäller mosaikläggning så ska man ha gott om tid på sig. Några kurskamrater ägnade hela kursen åt ett enda fat och det behövs om man ska få det riktigt, riktigt snyggt.
Ljusstakarna är gjutna i Pringlespaket, en form som blir riktigt bra tycker jag.

14 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Så vackert! Väldigt vad mycket man kan göra ... men jag är för lat, har för ont och hinner inte ... syssla med allt! Jätte fint har dock du gjort!
:)

ansepanse sa...

vad mycket fint man kan göra med betong
måste kännas härligt att kunna skapa så fint
kramar

Vicke sa...

jag har en vän som har gjort mycke fina saker i betong

Stina sa...

Vilken fantastisk anledning att proppa i sig en massa Pringles :)
Du har ju hunnit göra hur mycket som helst...och tjusigt värre är det...
Jag hade säkert varit en av dem som pysslade med samma föremål varje gång...och ändå inte blev färdig :) Det är nämligen sån jag är..börjar på nåt...kasserar..börjar om...kasserar...och åstadkommer ALDRIG något fullständigt..

Monica sa...

Vad mycket du gjort på åtta gånger...!!! Bra blev det också!Gillar fat 1 o 3 samt ljusstakarna! Smart men pringlespaket!!! En del i "konsten" är det där att "hitta" rätt....som tex. det där med rör-paketet.Vad kul att sedan de funktionshindrade får prova på betong. Du är en duktig "tjej" !!!! Nu ska du ha det så bra och var rädd om dig. Fattade du min glasbeskrivning?

Anonym sa...

Jag har en liten funktionsnedsättning = Jag är urkass på allt vad bild och form heter, trots att jag har jobbat på en förskola i alla år. Fast jag är bra på att delegera - till barnen alltså. Kan jag få handledning???....

Lysande ögonblick! sa...

jag har sagt det förut, säger det igen. Du är verkligen duktig!!!

Fenixmonas sa...

Inget dåligt resultat efter åtta gånger! Du är jätteduktig! Kramiz

Monica sa...

Godmorgon vännen, hoppas att du är "kryare"
Ja, det där med glas har du nog fattat. Som sagt sedan är det INTE lätt att komma ihåg hur man gjorde....spec inte jag som blir så ivrig o en riktig virrhöna när jag kommer loss. Du fattar säkert vad/hur jag menar kloka qvinna.
Ha en bra dag!

attis sa...

Hej vännen. Så vackra alster du gjort. Måste nog prova någon gång . Ha en jättebra dag.
Kram

sannof sa...

Tack för dina tipps .. ska prova mej fram lite jag oxå... puttsar ni av dom med slippapper???Ja har ju fått mej en cementblandare så här ska gjutas till sommaren.. ska bli så kul att prova.. Hittade massor av cement grejor igår när vi var i en pyssel afär.. och fick massa nya ideer.. ska provas..=)

Vicke sa...

det gick bra hos läkaren trots att jag blev lite nervös, det kan du se i min blogg nu.

Åsa! sa...

Vilket bra tips med Pringelspaketet, det ska jag komma ihåg!
Betong är stilrent, jag gillar det skarpt!

attis sa...

Man får nog vara nöjd med det man har*fniss*
Kram