Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 29 maj 2010

Mandelblom, kattfot och blå viol!

Det är så vackert ute nu. Jag älskar maj med alla sina blommor. Jag blir så glad när maj månad börjar och tänker varje år att i år ska jag verkligen njuuuta av allt det vackra i fyra långa veckor! Men det går så fort.......plötsligt är maj slut och vi är på väg in i sommaren. Jag hinner aldrig njuuta så där riktigt som jag vill........även om jag försöker. Igår var vi på fest, en riktigt härlig fest för min svägerska som går i pension. Hennes allra sista arbetsdag är på måndag. Hoppas hon hinner njuta nu.......fylla sekunderna , minuterna av det hon verkligen vill göra och tycker om........och lukta på alla blommorna!

5 kommentarer:

Yvonne :-D sa...

Du.... när man är pensionär så får man så mycket att göra.Men man kan välja på ett annat sätt..Håller med att det tar längre tid ju äldre de är att bryta ett invant mönster.

ansepanse sa...

visst ska man njuta för full muggar :D
kramar

Lysande ögonblick! sa...

Jaaaa, att lukta på alla blommorna. Vilken fröjd. Maj är min favoritmånad. :-)

Anonym sa...

Man skulle önska att tiden stod stilla en lten stund varje år i slutet av maj! Tyvärr, kan man inte påverka tiden....

rotan sa...

Nu är den finaste tiden mellan hägg o syren. Annars tycker jag om sensommaren o förhösten. Heter det så?