Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 1 maj 2010

Klart för drabbning!

Så där ja! Första koppen kaffe sitter där den ska och  pillret har jag tagit. (Jag har fortfarande ett par graders förhöjd morgontemp......vilket får mig att undra om jag verkligen har fått rätt behandling?)
I vilket fall som helst......ett par nya dukar ska inhandlas och sedan ska här målas. Ett utmärkt tidsfördriv! Jag har inte målat så här mycket sedan i somras.......men på sommaren målar jag mest akvarell. Nu är det min gamla färgpåses innehåll som drastiskt ska minskas.
I övrigt inga planer......jag köpte grillad kyckling igår så att jag ska slippa middagsbestyren. Nu bjuder jag på lite majbilder från förra året......då vi var en sväng till Gotland! Det är en härlig tid vi har framför oss!


18 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Synd att du bor så långt borta.Undrar om förkylning och hosta kan smitta på bloggen.Jag mår iaf dåligt.Krya på dej! Kram!

Fenixmonas sa...

å´så vackert! Så var det ju här till första maj i fjol...men det var då de...Kramiz

attis sa...

Hejsan. Vackra bilder här. Det är så typiskt att det är ruskväder på Valborgsmässoafton. Krya på dej.
Kram

Jeppsson sa...

Jättefina bilder! Fast vi har ganska fint här hos oss också. ;-)

diana sa...

Vackra bilder. Önskar dig en frisk och kreativ dag ;)

Monica sa...

Tass, tass det trodde du inte??? men nu är jag antagligen inte så långt bort från dig...ha,ha. Men du behöver inte vara rädd att det kommer stå en bil utanför ditt hus o två personer ropar: ESTER VI ÄR HÄR NU!
Vårt älskade barnbarn blev såååå glad när vi kom, så han ville inte sova middag. För han var så rädd att vi skulle åka. Nu ska vi umgås och ha det riktigt skönt med den lilla familjen.
Det där med att du fortfarande har lätt feber ÄR INTE OK!!! Troligen ej rätt sort!!! Jag tycker att du ganska snart ska "kolla" med det stället som skrev ut PC. Tala om att du fortfarande har lätt feber, för detta stämmer inte!!!! Hör du det nu! Var rädd om dig! Som du ser kommer jag att "hålla ett öga" på dig fast jag inte är hemma......ha,ha,ha

Vicke sa...

jag hoppas att febern släpper fort nu

Stina sa...

Håller med Monica...du har troligtvis fått alldeles för mesig penicillin - ring dit, gnäll och var en riktigt besvärlig patient :)
Normalt sett brukar man se en bättring redan efter ett par dagar när väl medicineringen kommit igång - både på människor och djur :)
Du borde kanske vila lite mer också...inte helt fel... Sköt om dig!! Väldigt fina bilder förresten....längtar tills allt slår ut...det har börjat så smått, men det är sent i år.

annsan_s sa...

Snygga majbilder.. Kram

Tigris Predikantan sa...

Ja, både tid och ställe är uppmuntrande!
:)

Lysande ögonblick! sa...

Åh våren på Gotland, UNDERBART. Tråkigt att du inte är helt frisk ännu, hoppas det blir bra snart. En stor kram från mig. :-)

Åsa! sa...

Är det inte Petes, eller? Jättefina bilder!

Ninja sa...

Jo, det är Petes :)

Vicke sa...

jag hoppas att du får njuta av solen idag

Monica sa...

Godmorgon, detta är sjuksköterskan som "ringer" och vill höra hur du mår. Har febern börjat gå ner? om inte....gör något åt situationen!!! Jag är inte bara sjuksköterska utan jag är även barn-passare eller som det numera heter pedagog??? de fick jag lära mig igår! Vi har en två åring som springer runt o tycker att de är sååååå roligt att vi är här. Nu ligger han med farfar och myser. Vi BARA älskar denna extra krydda som finns i vårt liv. Ha det nu så bra och önskar dig en skön Dag

Anonym sa...

Vackra bilder och allt ligger FRAMFÖR oss.Det gäller att njuta så mycket det går.....

sannof sa...

Kul att va lite kreativ och måla... krya på dej =)

Anonym sa...

Härliga bilder. Hoppas du mår bättre nu och att tavlan blev riktigt tjusig. Starling =)