Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 25 maj 2010

Måtte du ha fel Blossom Tainton!

Jag är 164 cm över havet och har storlek 36 i skor. Små fötter! Det är vad mina vänner brukar påpeka i alla fall. Med små fötter följer små händer.......inget jag lidit av direkt utom att det var långt mellan klaffarna när jag spelade klarinett.
Men idag var jag på föreläsning med Blossom Tainton. Hon tycker att vi äter alldeles för mycket i det här landet. Vilket hon kan ha alldeles rätt i. Men det gäller inte mig! Eller?
Hur ska du veta vad som är en lagom portion just för dig? Blossom lät oss kupa våra händer.......se där, framför mig såg jag min pyttelilla portion.
I mina kupade händer ryms enligt tallriksmodellen endast en kvarts potatis, en fjärdedels tomat, och en chickybits. Nej, det fick inte vara med råge!
Tre sådana portioner skulle vara tillräckligt för mig om jag levde ett stillasittande liv.
Måtte du ha fel Blossom, eller säg att jag åtminstone har för små fötter för min längd! En sak är i alla fall säker, med den dieten skulle det inte bli några extra kilon!

Ovan en alldeles för stor portion!

8 kommentarer:

Stina sa...

Jag kränger minst det dubbla, så då är jag riktigt illa ute :) Jag tycker inte att man ska hänga upp sig på portionernas storlek utan mer VAD det är man stoppar i sig. Sen beror det ju på hur mycket man rör sig också...
Tror jag skiter i Blossom faktiskt :))

Lysande ögonblick! sa...

har försökt att minska mina portioner så många gånger. Med mat är ju så himlans gott. :-)

Chi sa...

Ja kära nån! Man ska nog passa sej för att generalisers som Blossom gör. Det kan inte vara bra att gå och vara hungrig för jämnan, vad är det för liv. Dessutom är det livsfarligt, tänk vad en hungrig bilförare kan ställa till med. Hur lätt är det inte att göra obetänksamma saker om man är svinhungrig, både bakom ratten och för övrigt?

Ninja sa...

Du har rätt, men hon gav inga begränsningar för hur många portioner man fick äta.....det beror på hur mycket man rör sig.

sannof sa...

Hahha ja intelät det mycket heller.. Men jag är inte stor i maten så för mej skulle det nog va lagom... Undrar just om det gäller godiset oxå.. hahahah=) Trevlig dag på dej

Monica sa...

Godmorgon, har du funderat färdigt på portions storlekarna. Det är ju lite orättvist när du har så små händer. Men du rör ju på dig som en "iller" så du kan troligen ta lite extra.
Igår var det nära att Bertil fick en kompis att leka med(du med)och han ska heta Börje.Men jag "fixade" inte slutet..suck. Åker snart till Stockholm där min dator hjälp finns.
Önskar dig bra dag.

Frogprincess sa...

Då äter jag betydlig mer än vad jag ska och jag är inte speciellt stor jag heller... Men jag mår bra!

ansepanse sa...

ujdå, kanske är det så, jag vet inte vad jag ska tro om det
kramar