Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 19 maj 2010

Det blev plan B......

Gränd i Valldemossa

Jag höll mig till plan A in i det sista. Plan A innebar flyg med Ryanair till Pisa, hyrbil på flygplatsen, hotell i södra Siena provinsen, returflyg från Rimini och återlämnande av hyrbil där. Men när de stängde Pisa airport på söndagskvällen tordes jag inte fullfölja bokningen. Det är endast vid paketresor som man är garanterad pengarna tillbaka, så mina drömmar om Toscana får förbli drömmar ett tag till.....
Istället blev det en sista sekunden till Mallorca.......bokning klockan 15.30 på måndagen och flyg från Arlanda klockan 06.00 på tisdagen.....hur det gick till ska jag berätta i ett senare inlägg. Något jag verkligen lärt mig pga vulkanaskan är att jämföra priser och boka över internet.......

7 kommentarer:

Monica sa...

Tänk Ninja att Toscana finns fortfarande kvar...längta, längta de är väl härligt.
Ska bli MYCKET intressant att läsa ang. bokning på internet!!!!! Ser fram emot det!!!! Jag har nämligen "pippi" på att boka i stort sett ALLT den vägen. Nu får jag gå och våndas i några dagar. Ha det bra. Kramar om.

Yvonne :-) sa...

Plan B verkar ha varit bra.Vi har fått ett par dagar nu med värma idag var inte solen så bra men varm har det varit.Nattakram!

Lysande ögonblick! sa...

Vilken planerad spontanbokning. Vill höra alla internetbokningstips...ska själv börja titta på resa snart. Kram

Monica sa...

Tack snälla du för tipsen! Det tog ett stund innan "tanten" hittade....men skam den som ger sig sen var det bara att läsa & njuta. Aldrig tänkt på: titta på vykort-baksidan!!!! Tack!!!
Är ni nöjda med denna resa? Ser väldigt härligt ut! Må väl.

Fenixmonas sa...

Igår hälsade sommaren på i uddevalla! Vilken dag! kramiz

Chi sa...

Du verkar ha haft en underbar resa.

ansepanse sa...

Toscana finns ju kvar :)
kramar