Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 6 maj 2010

Ur askan i elden.......

Tänk att något så här vackert kan komma ur askan också!

Ha, ha jag ägnar min "lediga" tid åt att försöka få tag i resebolaget som ska återbetala pengarna för vår inställda resa. Där kan vi prata om långa väntetider......igår två timmar och ändå kom jag inte fram. Dessutom har de en enerverande musiktrudelutt som man tvingas att lyssna på.......till slut satte jag på högtalarfunktionen och ägnade mig åt annat.
Idag när jag ringde upp och gjorde ett nytt försök upplyste en röst att samtalet kommer att spelas in av säkerhetsskäl.......undrar om de blivit hotade?
Man måste först göra ett flertal knappval.....varav det sista valet gäller kundens återbetalningsstatus. Jag misstänker att när man trycker på det valet får man lyssna på trudelutten i evigheter........Ha, ha, ha.....om de till äventyrs svarar har man väl glömt bort vad man skulle säga!

9 kommentarer:

Monica sa...

Grattis, sitt där du och lyssna på trudelutten.....du vet vi kunde ju ej flyga hem från Berlin.Tror du att jag suttit o lyssnat på trudeluttar??? vi vill gärna ha tillbaka flygresan hem( gick ej att flyga vår hemdag) Det är INTE ordnat än !!!!!!! Så Grattis, skriv om det ordnar sig för er. Hoppas det så klart!
Kramen från mig.

Anonym sa...

Tålamod, tålamod. Det är min sämsta gren...
Gillar du inte musik?? :)

Lysande ögonblick! sa...

galet...telefonköer är det värsta som finns. högtalarfunktionen är en sann räddning. :-)

Stina sa...

Jag kan nog tänka mig att de har blivit hotade... Att lyssna på den fruktansvärda musiken som de brukar ha i sådana här kösystem, i flera timmar, kan göra vem som helst irriterad och smått galen....
Du får satsa på ett manus så du inte kommer av dig om/när de svarar :) Lycka till!

Monica sa...

Vill bara önska dig God Natt! Jag själv är också mest nöjd med den brunrandiga.....så de så! Sov Gott!

Tigris Predikantan sa...

Visst har det blivit för mkt "prat" och "tryckande" för att komma till en ...kö? Har man otur så kopplas samtalet bort så fort de äntligen säger att nu är det din tur!

MICKAN sa...

Ojojoj, det är ju något av det tråkigaste som finns att vänta i telefon. Nåja, musik hade du ju. Du får väl tillbaka pengarna. Ha en bra dag!

Fenixmonas sa...

Ja risken är ju att du blir så förvånad att du blir stum! Kramiz

Vicke sa...

Ja, dom sätter er väl på en evig väntetid då, jag hoppas att du får en fin dag nu