Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 23 maj 2010

Vi hade en otrolig tur!



Ibland står vädrets makter på rätt sida. Väderprofeterna hade profeterat regn men därav blev intet. Det var strålande sol och varmt hela dagen. Så bröllopsfotograferingen gick som en dans. Jag var inte fotograf utan assistent och "ställde in" brudparet. Små detaljer gör mycket, en utskjuten haka, huvudet för mycket på sned o.s.v. På sin bröllopsdag vill man vara till sin fördel och alla människor har bra och bättre bildvinklar. Så mannen bredvid fotade och jag assisterade. Det brukar bli bäst så. Brudparet var både vackra och samarbetsvilliga så det var "lättarbetat". Efteråt var det fest långt in på natten så jag är lite småseg idag, man är som sagt inte tjugo längre.......
Tyvärr kunde jag inte ladda ner bilderna på datorn pga ett filfel......och det är alldeles för seeegt mellan öronen för att nå någon lösning på det nu. Jag bjuder på lite Mallorcabilder i stället.



Gränder i bergsbyn Deiá

8 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Synd att du inte får in bilderna.Skulle vara kul att se dom..Du Zigge har fullt upp!Kram!

Monica sa...

Ska bli "kul" att se någon bild från bröllopsfotograferingen. Men älskade Ninja, du kan väl inte föreslå att jag också ska börja klättra i träd.....då bli vi ju två klätterapor här hemma ha,ha.
Ha det gott & var rädd om dig!

Stina sa...

Tänka sig...ibland blir det helt rätt, trots att det egentligen är fel....prognosen alltså..
Ser fram emot att få se bilderna när knoppen har återhämtat sig :)

På tal om foton... Vet du var man kan få gjort papperskopior med bra kvalité trots att man har mixtrat med färg och ljus i ett redigeringsprogram? Jag har testat Experts Digicenter, men är inte nöjd.

Malin sa...

Vilka underbar bilder!! Tänl om man fick vara där...

Freppsi sa...

Härliga bilder, Mallorca är underbart.

ansepanse sa...

vad vackra bilder
kramar

Åsa sa...

Vilka vackra gränder!

Anonym sa...

Mallorca är så fint om man bara lämnar hotellghettona nere vid stränderna. LÄCKRA bilder!