Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 24 maj 2010

Nä, nu har jag nog varit ledig för länge!

Är det möjligt att få jobbabstinens?

Jag hoppas att det är omöjligt.....


Jobbat för mycket har man väl hört talas om. Man är trött, vimsig, virrig, blandar ihop saker och glömmer det mesta. Så där så att kollegorna börjar tycka att man borde ta semester. Men att man varit ledig för länge kan ge samma symtom. Jag klev nämligen upp i morse i god tid, åt frukost och gjorde mig i ordning för en arbetsdag när jag strax innan jag skulle åka till jobbet kom på att jag är ledig idag!
Men då var jag ju redan på språng......jag hade packat ner ridgrejor och allt. Eftersom jag inte träffat ett par av mina kollegor på över en månad så tänkte jag att jag svänger förbi och tar en kopp kaffe tillsammans med dem....
Det ni! Det har aldrig hänt på min lediga dag förut......ha, ha, ha...
Vi fikade, jag blev uppdaterad, jag gjorde mig av med en massa papper jag släpat på sedan 2008 och så ringde mobilen ett antal gånger så jag fick lite uträttat i den vägen också. Skönt, jag har aldrig tid till kontorsarbete annars, men nu sitter alla papper prydligt i sina pärmar.
Klockan tio var jag på väg till stallet.......det var längesedan det med!
Och nu har jag ett par timmar kompledigt att ta ut vid ett annat tillfälle!

6 kommentarer:

Monica sa...

Det kan inte varit så att du längtade liiiiite till ditt arbeta & dina kolleger??? Men på detta sätt fick du mycket "fixat" Allt ont har något gott med sig....säger ordspråket.
Ha en skön kväll!
PS: Frisse blev väl också glad av att se dig?

Lysande ögonblick! sa...

Wow! Underbart. Känner att jag kanske är det du beskriver i början. Men snart ska jag ha en lång och skön semester och sen...sen hoppas jag att jag kommer känna som du. Strålande! Kram!

Frogprincess sa...

Å... låt det inte hända för ofta bara...

Chi sa...

Du behöver säkert längre semester, det kan absolut inte vara jobbabstinens skrattar*

Monica sa...

Om du inte är "snäll" skickar jag Bertil till dig! Så akta dig!
Kramar om.

ansepanse sa...

hahaha - låter onekligen som lite jobbabstinens :)
kramar