Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 4 februari 2010

Nu försvinner soffmagarna på alla stugsittare!

Snö på alla ledder efter gårdagens snöoväder! Jag var fem minuter sen till jobbet i morse och jag var inte ensam. På tomten mötte mig två stora snöhögar men jag visste att det fanns två bilar inunder. Så det var bara till att skotta! Det är inte ofta man står högre än bilen och får kliva ner i den. Som tur var hade sophämtarna tömt sopkärlen precis innan jag skulle ut för annars hade det nog blivit svårt att ta sig fram. Villaområden har inte direkt högsta plogprioritet när det är snökaos. Nu på kvällen har jag ägnat en stund åt att bredda vår parkering. Frågan är bara var man ska göra av all snö? Tomtytan är begränsad. Snön håller i alla fall igång en både morgon och kväll......måntro alla hemmansägare minskar ett par hål runt midjan denna vinter?

7 kommentarer:

Veiken sa...

Nu har vi fått mer snö än vi någonsin har önskat! I morgon ska vi få sol i alla fall!....

Monica sa...

Troligen försvinner några soffmagar i detta eviga snöande, vi får hoppas att inte stugsittarna också försvinner... Undrar stilla när snön tänker "ge sig"
Önskar dig en bra dag i morgon.

shibby sa...

sv; hehe du får be honom göra en blogg och så oxå så lär han sig att det tar lite tid ;)

NatureFootstep sa...

lol, jag känner igen det där. :)

lassika sa...

Haha, jag skulle bara skriva om vad som hände på tisdagen, sen tänkte jag föra in resten av dagarna.
Kram

Marie-Louise sa...

Vintern är underbar och nu också vacker så in i norden, men jag har förståelse för alla som har tomt och måste skotta. Som tur var flyttade jag från mitt hus för två år sedan. Nu sitter jag på 7 våningen och tittar på när andra skottar och bilen står i garget och jag bara njuter av en underbar vinter. Ha en bra dag.

gråvarg sa...

Det är i sådana lägen det är tur vi har numrerade platser på allmännyttans parkering, så man vet vilken av 20+ snöhögar som ens egen bil finns att finna i.
Vintern gör sig jättebra på kort, men jag vill nog helst ha vår snart!