Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 3 februari 2010

Jag tog en promenad i snöstormen.....


Jag skulle lämna över några papper till en väninna och hade ingen lust att ta bilen. En promenad som vanligtvis tar 30 minuter tog nästan en timme i blåsten och snöyran. Jag tog kameran med mig och experimenterade lite. På vägen såg jag några trastar som grävde ner sig i snön för att få skydd....





7 kommentarer:

Stina sa...

Misstänker att det är "min" snöstorm som kommit fram till dig nu - varsågod ;)
Jag vet inte om det var AF:s förslag direkt, jag satte mig på tvären och fick ett val - och valde att avstå. Ekonomin är stabil, men det finns inget utrymme för några utsvävningar direkt. När jag hade ett heltidsjobb (och mer därtill) tänkte jag jämt på allt som jag ville göra, men inte hade tid över till. Tyvärr krävs det pengar till det mesta, men det som är gratis tror jag faktiskt att jag gör. Allt är INTE pest med att vara arbetslös, på många sätt är jag en bättre människa nu än tidigare. Kör försiktigt om du ska ut i trafiken imorgon.
Ha dé!

Yvonne :-) sa...

Vet inte om vi har samtidigt! Men mycket beror på Kjell.Tror att vi får ta Ovesholm i år Kram!

Anonym sa...

Hej vännen
Fina bilder,så synd om trasten i all blåst o kyla.
Ja de kommer bli trevligt på träffen
Förra vi hade var de dåligt anslutning
kram o gonatt

Kaffehörnan

Veiken sa...

Det är ju faktiskt häftigt när man ser det på bild. Mindre roligt att vara ute och slita sig fram i snöstorm!....

lassika sa...

Kom du framåt
Kram

Lysande ögonblick! sa...

Trots blåst, kallt och små stackars fåglar så finns det något med vädret som jag gillar. Helt plötsligt är det helt okej att sitta inne, tända ljus och bara mysa. Duktig du är som faktiskt tar dig ut. Håller mig inne så länge och mycket det bara går.

attis sa...

Stackars små fåglar. Här har det börjat blåsa igen men vi har klarat oss från snö idag. Bra jag vet var jag ska leta awarden då *fniss* Ha det bäst.
Kramiz