Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 7 februari 2010

Jag tror att jag ska återinföra lördagsgodis!

När jag var liten fick jag lördagsgodis! Jag såg fram emot den där påsen hela veckan. När lördagen väl kom kunde jag frossa i godis utan dåligt samvete. Det var ju bara att borsta tänderna efteråt! Jag saknar den där känslan. Blev man bjuden på godis under veckan så tog man tacksamt emot det och sparade godiset till lördagen. Jag känner ett behov av att strukturera upp mitt godisätande.....klämmer just nu en Plopp saltlakrits. Eftersom jag gillar både choklad och saltlakrits så är det en optimal smakupplevelse. Det skulle vara så skönt med känslan att det är okej för att det är lördag! På det här viset känns det aldrig riktigt okej......

Körsbär däremot, känns allltid okej!

21 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Hej jag kör faktiskt med lite lördags eller fredagsgodis. Jag får välja om jag vill ha en god dessert till fredagsmiddagen eller om jag vill ha något godis till lördag. Just nu unnar jag mig chokladdoppade nötter eftersom jag älskar choklad och nötter är nyttigt. Det är lyxigt att äta lite utan dåligt samvete och det är en speciel känsla att vänta till veckoslutet när det är okej. Ha en bra dag!

Patrik sa...

Lördagsgodis kan nog vara bra. Risken är väl att man då börjar digga Kurt Olsson och hans låt Lördag hela veckan...

Pia sa...

Jag BORDE verkligen införa det.. Men det är så jädra svårt när man är en sugarholic!! Har nu gett mig in på att försöka äta GI och då måste jag ju eliminera det mesta i sockerväg. Återstår att se hur jag lyckas med det! ;o)

Monica sa...

Plopp-lakrits, mums filli mumma. Oj vad god den är. Förstår ditt dilemma. Borsta bara tänderna efteråt! Du kanske kommer ihåg min gamla reklam bild med den äldre damen & Colgate tandkrämen?
Ha en fortsatt bra söndag.

lassika sa...

Låter gott
Kram

Fenixmonas sa...

Godkväll i stugan! Ja, det kanske är ett bra sätt att begränsa sig..."ler"...Kramiz

Veiken sa...

Jag är ingen godisråtta, men det finns så mycket annat, tyvärr;)

Stina sa...

:D Såvida du inte backade över honom tycker jag inte att du ska ha dåligt samvete...haha..
Jag gillar också choklad och lakrits, men eftersom jag är fd godismissbrukare kan jag inte ta en och sen sluta, måste därför tyvärr avstå helt och hållet numera.

gråvarg sa...

Du får väl införa godisdagen då?
Man kan inte leva hur asketiskt som helst, utan måste få synda lite med gott samvete...

Cicci Bengt sa...

Svar: Böckerna eller vadå? :P

rotan sa...

sv: ja...melodifestivalen innehåller alla musikstilar nu för tiden. Förr hette det ju schlagerfestivalen och då var det väl sådana låtar vi kallar schlager. Nu är det världens bästa marknadsföring att vara med där. Jag tycker det är jättekul!
Kram

NatureFootstep sa...

Lördagsgodis är väl OK. Jag är en sådan där som kan köpa godis, men sen blir det liggande. Köper lika gärna vindruvor eller liknande. Eller en bit god skinka. :)

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Ja, nu är Turkiet hät men jag är ingen datavirotuos så jag kämpar för att lära mig hur allt fungerar...Allt är ju lätt när man väl kan och vet men innan dess...Vill gärna få ta med besöksräknaren, jättesnällt...Kramiz

MICKAN sa...

Den ploppen är riktigt gooooood! Ja precis, det bästa är när de får flyga fritt. Ha det ...

annsan_s sa...

Godmorgon!

Svar: Barn är underbara! Hahahaha, den var bra.

Jag är inte heller nån godisråtta!

Ha en bra måndag. Kram

sannof sa...

Ja lördagsgodis är väl ingen dum ide... Här står godisskålen framme jämt.. Och det är dålig åtgång på det..=)

attis sa...

Nu blev jag godissugen ju. Den här datorn vi har var dyr och är bara ett par år gammal. Moderbordet byttes för ett år sen genom garantin. Fläkten är ny samt nätvärkskort. *Vi har haft otur med skrotet här. Nätaggregatet brann då datorn var ett par månader. Så det är oxå bytt en gång. Förmodligen är det detta som är fel på nu. De kostar några hundra att köpa ett nytt så vi provar det först. Ha en skön dag.
Kramen

Åsa! sa...

Att införa lördagsgodis är väl en lysande ide´, då har du något att längta efter!

Lysande ögonblick! sa...

Jag håller med, det finns något härligt med lördagsgodis. Oavsett ålder. Jag försöker så gott jag kan! :-)

Frogprincess sa...

Bra ide!
Som det är just nu så moffar man ju i sig allt man hittar, närsomhelst. Vi ska ju i och för sig bara äta upp det som finns hemma, sen är det stopp. Men detta vore ju klart ett alternativ :-)
Svar: Jo, vi har grävt dammen själva. Det var bara gräsmatta där från början och det finns inget inlopp eller avrinning i den på naturligt sätt. Fick tag i försvarets branddammsduk på 20x25 meter. Det färdiga resultatet är ca 17x15 meter.

Anonym sa...

Visst var det roligare då man hade lördagsgodis. Nu kan man få/köpa vad man vill när man vill och det har jag tyvärr gjort allt för många gånger. Så nu gäller ingen-godis-dag-alls-för-Starling och det är så trist. Tänk om jag kunde hålla mig till lördagen men det vet jag att jag inte klarar av och sen kommer frossandet och jag vet inte hur många gånger jag klarar av att sluta. Men jag har hört att när man passerar 60 så går man inte upp i vikt lika lätt, så det är bara....
.... knappt 20 år kvar, hahaha.
Starling =)