Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 25 februari 2010

En återställare?

Min återställare

Hur hinner jag med allt? Svaret är enkelt det gör jag inte........
Hur hinner jag med mycket? Jag prioriterar.......och jag har avskaffat en hel del ska vi kalla det "ärvda måsten"? Jag har insett att livet fungerar rätt bra ändå.......
Hur får jag energi till allt? Det gör jag inte......men då går jag och lägger mig en stund. Sedan är jag noga med att ta mig en återställare! Min består av att vistas i naturen och då gärna på
 hästryggen. Det unnar jag mig minst tre gånger i veckan. Sedan läser jag sådant som bygger upp....
Vad består din återställare av?

16 kommentarer:

ansepanse sa...

min återställare är mína dagliga promenader med mina två vovvslar

Fenixmonas sa...

Klurig fråga, för jag vet inte! Jag är rätt bra på att prioritera...men bara för att reda upp sen tar jag resten också av ren envishet...hehehe...Så mitt liv består helt klart av alldeles för många måsten! kramiz

Lysande ögonblick! sa...

åh just nu är en kopp buljong min återställare. vinterkräksjukkan är ingen höjdare. när jag däremot är friskt så blir det att sitta under en filt och läsa en bra bok. gärna med lite tända ljus.

lassika sa...

Ja du det var en bra fråga.
Kram

Monica sa...

Var får du alla kloka svar från....??? Du är en mycket förståndig & klok kvinna!!!
Återställare för mig: daglig promenad,försöker leva i nuet, Måla-göra ngt kreativt med händerna (dvs använder vä hjärnhalva).....sedan "lyxar" jag till det lite med tex. taktilmassage 1 gång/vec. Sist men inte minst försöker hålla huvudet igång..
Sov Gott.

Ida sa...

betongkurs? vad är det för något? :)
ja att plugga film hade varit riktigt kul!

kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Fredag igen och...snö! Förstår inte var all snö kommer ifrån...Har aldrig varit med om så mycket snö...inte ens under mina norrlandsår. kramiz

Vicke sa...

Samma sak är det för mig, men det blir långa promenader istället

A home far away sa...

Wow vilken härlig livsinställning du har, tänkte senast i dag att jag måste lära mig att leva i nuet...

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

attis sa...

Gomorron vännen. Jag tror jag lärt mej prioritera ganska bra. Att sätta mej i soffan och sticka är bra avkoppling för mej. Ha en skön dag.
Kramen

Jeppsson sa...

Att gå ut och gå med hundarna... eller pyssla i trädgården. Fast det sistnämnda blir det ju inte mycket av med för tillfället! *längtar till våren*

Åsa! sa...

Det är så viktigt att hitta sin egen återställare, och ta sig tid till den! Jag gör som du, ut i naturen. Men inte på hästryggen, jag springer eller cyklar. Hade jag varit liiite modigare hade jag kanske lärt mig rida!

sannof sa...

ja min återställare är nog att måla .. Men önskar jag hade häst så vore det den bästa .. hahah Ha nu en fin fin helg..=)

Pia sa...

Min återställare är oxå naturen, oftast med hunden!! jag har aldrig på mp3-spelaren utan vill höra suset i trädkronorna och fåglar som kvittrar. Det är helande!!
Kram!

Stina sa...

Sex, drugs & rock n´roll ;)) Haha...nja, kanske inte riktigt så häftigt - men trevlig samvaro med rätt person, god mat och dryck, konserter, eller bara lyssna på musik.
Utomhusvistelse i naturen funkar också, katten (djur överhuvudtaget) får mig att dra ner på tempot och att må bra. Simning är fantastisk avkoppling, rensar verkligen hjärnan... Och nu skiner solen på mig här nere i söder - det känns nästan som att våren är i antågande. Vågar man hoppas på det? Ha en underbart skön helg!!! Kram

Marie-Louise sa...

Min återställare är precis som du att vistas i naturen och ta in den med alla sinnen som bara går. Lyssna, titta, lukta och känna. Kanske inte smaka alla gånger. :) Men jag kan också bara vara i min ärvda gungstol och andas. Fota är också en bra vila och energigivande. Ha en bra dag.