Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 9 december 2011

Om vikt och betydelse.....

Vikt och betydelse skiljer sig helt klart åt.
Vissa personers ord väger exempelvis tyngre än andras.
Den här gången är min resväska dubbelt så dyr som jag är. Ninja, på nästan 70 kilo ( jag behöver dock inte betala för min egen övervikt ) kostar 167 kronor x 2 till Malaga och resväskan på 15 kilo, kostar 330 kronor x 2 till Malaga tur och retur.
Resväskan får absolut inte öka i vikt under semestern men det får däremot jag göra. Jag ska göra mitt bästa, pina colada, sangria och paella, here I come.....
Ryanair är noga med alla vikter utom passagerarnas. Hur vore det med en mer hälsoinriktad profil?
Men de kanske tycker att det räcker med att man bantar under själva flygningen?

En flygtur över Alperna....

23 kommentarer:

Hovdamen sa...

Ha, ha, ät du bara:) Har aldrig åkt Ryan Air men har inte hört så mycket gott om de mer än att det är billigt...

Hoppas ni får en bra resa.

Kram

Yvonne ♥ sa...

Tur att man inte får betala för personlig övervikt ,då hade jag legat risigt till.Ja den inre skönheten måste man arbeta på varje dag..Kram!

4U2 sa...

Men du, denna bilden passar ju precis till utmaningen! Metall ...
Måste säga att det var billiga resor!

Livet och vardagen sa...

egentligen är det sjukt att det ska kosta så lite att resa ända till Malaga. Hoppas du får det fint där.

soffie sa...

läcker bild:) haha tänk om man skulle betala för personlig övervikt fniss de flesta går ju upp några gram(kilo) på semestern,kram

Oljekritan sa...

Flyg flyg lilla nyckelpiga..hoppas du får mkt gott att äta...Ha det så gott Kram Karina

Karpstryparn sa...

Lycklig resa.

Svar: Aaah, du ska på semester eller något liknande alltså. Då är det skillnad, för då åker man ju hem igen.

ansepanse sa...

ja, det är konstigt det där :)
kramar

Åsa! sa...

Bär det av nu på studs? Önskar dig i så fall en trevlig resa!

Chiquita sa...

Hm... en intressant iakttagelse... själv tycker jag sällan det blir så billigt med Ryanair efter alla tillägg...
Sv: När man bygger en julkrubba i Spanien så bygger man ofta en hel by, Betlehem... och ryms inte en hel by så bygger man det som ryms, ibland bara stallet ibland lite mer... de andra husen har ingen speciell betydelse... I Spanien kan man se fantastiska skapelser... med rinnande vatten dessutom...

Anonym sa...

Vilka regler de har.

LyckligaPraliner sa...

Ja. Ät, drick och må gott! Så underbart att fara ut i världen. Vilken hisnande bild du visar. Mäktigt att få se där ovanifrån.

Fortsatt trevlig helg önskas! /Ann-Louise

Augusta sa...

Haha, ja kanske det :)

Jag har både åkt med Ryanair och Norweigan och deras billiga resor men jag brukar stuva mina kläder i en kabinväska och inte betala något extra :)

Trevlig semester och vacker bild över Alperna :)

Kram

Yohanna i Las Palmas sa...

Är du på semester?
Då önskar jag dig trevlig resa och en underbar vistelse i Malaga. Hoppas du får det så där mysigt som du vill ha det.

Hälsningar
Yohanna

Nett sa...

Men så härligt, betalar gärna övervikt bara för att få komma iväg på en solsemester. :)

Fnulan sa...

Jag blir så arg att vikten har betydelse.. hatar det

Ingmarie sa...

Visst är det så att en del tycks tro att det bara är deras ord som är det enda gångbara...Just så är det ibland i politiken,jag vände på det, istället för att oja mig över denna sanning så blev jag politiker själv!!Haa!!
Hur det kommer att gå står dock skrivet i stjärnorna....

Stora kramen och GOD JUL på sig!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbar blogg och underbara bilder, jag mäste verkligen titta runt lite mer hos dig nu..
Ha det så bra :)
Kram
Jessica

Gardenhouse sa...

Ha det underbart och måste nåt med hem får väl nåt annat stanna!
Skit i vikte så länge ;)
Kram Sussi

Stefan Falkelind sa...

Oj vad du måste ha mycket i den. Tur att du i allafall få öka i vikt.

Nicole sa...

Hur man än räknar så blir det en förmånlig resa i alla fall! Hoppas att du haft riktigt sköna dagar i Malaga!

Trevlig luciadag!

Kram, Nicole

bokhyllan sa...

Åh, så hätligt med en resa!
Ha det fint!

Karpstryparn sa...

Hehe, klockrent inlägg.

Svar: Absolut. Ett exempel på det har vi i vänsterextremister och kommunister som anklagar andra för att vara rasister när det är vänsterextremisterna och kommunisterna själva som är det.