Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 5 december 2011

Svårmotiverad.....är det sådan man är?

Är man svårmotiverad så här års? Solen sken idag men när jag väl kommit hem från jobbet hade den gått i moln. Ute var det kallt och småblåsigt. Jag satte på en panna kaffe....
Vem har sedan lust att klä på sig och gå ut? Men det är ju så skönt efteråt, när man kommer in igen....
Egentligen är det rätt korkat att gå ut när man har det skönt......bara för att man ska få komma in och ha det skönt igen? Är det någon som fattar logiken i det?
Men det är ridning idag.....och motion är bra, speciellt så här års när man tenderar att röra sig mindre.
Så jag bytte om och åkte iväg. Det var mörkt men månen lyste....
Jag tog en ridtur i månskenet mitt bland förskrämda harar och rådjur.
Och nu känns det så bra.... att jag kom ut och motionerade mig idag.

Snart kan det se ut så här!

16 kommentarer:

4U2 sa...

Fint skrivet ... från det sköna ut ... och in igen :)
Ha en trevlig varm kväll!

Gilla sa...

Jag har inte haft lust att gå ut överhuvudtaget, men så blev det lite gjort hemma istället. Men vi fick minsann lite snö i morse. DVS. Snön vräkte ner i kanske 10 minuter med stora flingor, men sen tinade den bort lika kvickt.

Sv: Roligt att du tyckte om mina röda bilder.

Ja, ge dej inte när det gäller orkidéerna. De är segare än vad man tror. Jag vattnar bara lite en gång i veckan och mina blommar som bara katten. ;-D

Monica sa...

Jag fattar logiken! Var den varma soppan god i kväll också?
Kram och vink från mig.

Gardenhouse sa...

Vilken härlig motionsform =) Har du en egen häst?
Ibland lånar jag dotterns häst på en ridtur, eller följer med henne då hon kör.
Sov gott,
Sussi

Yvonne ♥ sa...

Hur vågar du dej ut i natten och rida??Det vågade aldrig jag.Ja.nu vet vi vad föredragen på nätterna handlar om.. Kram!

soffie sa...

härligt med en kvällsritt, idag kom de första snöflingorna hos mej men det blev inte mycket,får se om det blir mer inatt, vackra bilder, kramen

Fnulan sa...

Vackra bilder.... har du en monster kamera?

KKvinneblogger sa...

Nå ser det nesten ut som på det siste bildet ditt her i Bergen. Vakkert men litt kaldt og glatt på veiene.

Og, ja, datteren min er forfatter og journalist og samboer med en kjekk, svensk mann :)

Karpstryparn sa...

Svårmotiverad? Äsch, så är det med alla ibland.

Svar om slöja: Man har rätt att bära slöja i sitt hem, men man ska inte få bära slöja på andra ställen som t ex i sitt arbete.
Vill muslimska kvinnor i Sverige bära slöja så får de flytta till muslimska länder.

Fenixmonas sa...

I natt föll den första snön här och jag avskyr det...Nu är jag livrädd att gå ut men jag måste! Mitt sönderslagna knä är ju inte helt bra ännu så det skrämmer mig mycket att gå i halkan. Kramiz

Nett sa...

Fösta snön kom igår kväll, och nu är dte alldeles vitt ute. Hoppas att du får en fin Tisdag!

Frugan med Lillan i magen sa...

Ja man bör ju göra det :)

Anni sa...

Jag VET att det finns de som gillar vintern, men nog skulle det vara skönt att få gå i ide just nu ...

ansepanse sa...

fast det är ju bra att komma ut och få lite uteluft i lungorna och att få röra på sig lite
kramar

Chiquita sa...

Älskar den nedre bilden med is även om jag egentligen hatar vintern ;-) Men du har ju en härlig resa att se fram emot... Nu är bergen helvita och skidbackarna har öppnat i Sierra Nevada.

Ciara sa...

Det är härligt så att rida. Men tyvärr är jag höjdrädd/Kram Ciara