Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 31 december 2011

Den här dagen för många år sedan....

Det var mycket snö och bitande kallt. Temperaturen visade minus femton grader. Jag gick upp tidigt med en pirrande känsla i magen. Mitt liv skulle komma att förändras för en lång tid framöver. Jag tog en kopp kaffe och tvingade i mig en smörgås. Sedan packade jag bilen. Det mesta skulle komma med en transport från Strängnäs. Men hinkar, en kista med lås och en hel del andra saker var nyinköpta. Min syster hade gått upp tidigt och jag skulle möta henne vid tiotiden om allt gick som planerat.
Jag hann bara packa upp mina saker och ta reda på om allt var i sin ordning innan transporten anlände.....
Sedan gick allt fort, vi lastade ur, stuvade in, pratade en stund, ordnade det som skulle ordnas och transporten och min syster återvände till sin hemadress. Alla åkte hem, det var ju nyårsafton, kvar stod jag och tittade på en fyrbent varelse som nervöst och lite nyfiket betraktade det vackra vinterlandskapet. Nu var det turer till denna plats varenda dag som gällde.....nu var det jag som hade huvudansvaret. Jag hade blivit hästägare!
Något oväntat var det allt och en flickdröm hade helt plötsligt blivit verklighet..........

Det var inte denna häst, men det var en vinterdag lik denna.....
Jag på Frisse vintern 2009

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och lycko dig! Som jag saknar ridturerna i skog och mark.

Jeppsson sa...

Ja tänk... När jag var barn drömde jag alltid om en egen häst. Nu bor jag ju nära flera hästgårdar, men nöjer mej nog med hundar. Tycker dock hästar är fantastiska djur.

Anonym sa...

Tack för att du besökte min blogg. Har tittat i dina bloggar, jättefina bilder. Jag gillar också att resa i världen, har varit runt om en hel del.
Önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År!

Anna Hovskägg sa...

Åååh, jag påminns om den dagen då jag skaffade min första häst... Jag var 22 år gammal då. & den där allra första gången var något så underbart & speciellt. & det blev kärlek!

Nicole sa...

Kan tänka mig att det var en spännande dag!

GOTT NYTT ÅR!

kram, Nicole