Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 4 december 2011

Jag känner doften....

Idag kände jag doften av snö......
Snön hänger i luften, det har blivit tillräckligt kallt för att det ska kunna snöa. Jag var tvungen att se efter om jag hade rätt. Jag tittade på väderprognoserna och jo, det kan falla snö den kommande veckan. Nederbörd lovades i form av regn eller snö....
Det hjälper inte att klaga när det är december.....

19 kommentarer:

Gardenhouse sa...

Just nu är det bara några minus här och halt efter gårdagens regn...
Vilket kok det blev för dig i går och gott lär det ha blivit!
Kram Sussi

4U2 sa...

Får jag välja tar jag snö. Ej blask. Som whiskey - inget vatten eller is bara whiskey! :)
(vad länge sedan jag kunde njuta av lite av den varan!)

KKvinneblogger sa...

Nydelig bilde du viser!
Vi hadde faktisk snø her for et par dager siden, og den ligger fremdeles på Ulrikens top som vi har utsikt til fra stuevinduet. Underlig for en ro og stemning snøen bærer med seg.
God advent!

Yvonne :-) sa...

Idag har jag bara lagat mat,spelat wordfeud och vilat.Stack näsan utanför uterummet men jag luktade ingen snö... Kram!

Gilla sa...

Det var en jättevacker vinterbild du hade lagt in. Så vackert får vi sällan nere i Hbg, så vintern är jag inte speciellt intresserad av annars.

Vad jag vet, så har vi inte haft några minus än och bevare mej väl för det.

Sv: Så tråkigt att dina orkidéer dog för dej. Och det på grund av fjärrvärmeverket. Bastubad var nog inte det bästa för dom.

Monica sa...

Lyckans ost som fått lite vitt på marken. Det har inte vi! Saknar de liiiiiite, men bara liiiiite.
Smakade fisksoppan bra i dag? Kanska något gott bröd till?
Må gott käre vän och var rädd om sig!
Kram och vink från mig.

ansepanse sa...

nej, det hjälper nog föga att klaka så här i december
kramar

Åsa! sa...

Nej, är det december så är det. Här har vi fyra plusgrader och blåst. Fast solen tittade faktiskt fram en liten stund på eftermiddagen, underbara sol!

soffie sa...

vacker bild här har vi haft sol å 5+ så den doften har ej infunnit sig här kramen

Chiquita sa...

Måste ha fel på nosen...för här luktar det bara glögg ;-)
Sv: Japp, de där mössen släpper jag inte utom synhåll ;-)

Karpstryparn sa...

Svar: Hehe, okej.

Hovdamen sa...

Tack gode gud att jag inte bor så långt norrut! Fast även här har det varit kallare idag, en markant skillnad.

Vi hade en fantastisk bröllopsdag idag, tack:)

Livet och vardagen sa...

Härligt! jag vill ha snö! Trött på detta eviga regn och gråväder.

MARIA I KOS sa...

Här har vi fått snö så vi kan vara nöjda.
Vilka vackra trädbilder i går och i dag .
Kram ♥

Fenixmonas sa...

Eländiga Bore! Jag trodde så väl att han skulle lämna oss i fred men icke...även här sjunker temperaturen nu. Kramiz!

Carina Sjölund sa...

Här snöade det i går kväll dock inte mycket, men kanske en början på vintern!
Trädbilderna ser härliga ut :)
Kramen♥

Nett sa...

Det hänger snö över Borås med, får se hur dagen slutar! Ha en bra dag!

bokhyllan sa...

Underbart. Jag vill att snöflingorna skall falla. Nu! :)

Stefan Falkelind sa...

Här är det fullt med snö, tyvärr.