Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 22 december 2011

Bjuder på solkatter!

Idag är det årets mörkaste dygn. Vad passar väl bättre än att bjuda på ett gäng riktiga solkatter? De här katterna hittade jag i en gränd i "vår"grannby Frigiliana. Av oss populärt kallad "Frigolito", hur ska man annars komma ihåg alla namn? De här katterna njöt av decembersolens sista strålar med utsikt över bygatan nedanför. Inget undgick deras uppmärksamhet, även om de brydde sig mycket lite om mig och min kamera.
Ingen by utan gränd utan katt....






19 kommentarer:

Fifi sa...

Åh, jag blev alldeles varm av att titta på bilderna!

Livet och vardagen sa...

vilka fina katter, hoppas de hade någon som tog hand om dem,

4U2 sa...

Sol, det saknar jag. Bra att det vänder nu :)

Gilla sa...

Solskenskissekatter finns även på de grekiska öarna. Jag trodde nästan att du var där istället för "Frigolito". :-D

Sv: Ja, Oscar Wilde hade mycket att säga sin samtid och även oss!

Åsa sa...

Sol och katter, det är goda ting i livet det! Min kisse har legat på terassen idag och lapat i sig den svaga svenska decembersolen.

Ja, Gannarve det är skeppssättningen och hästhagen. Ligger otroligt vackert, deras hagar kan kännas oändliga när man ska ha tag på en häst :)

Karpstryparn sa...

Jösses! I det solgasset brinner de väl upp, hehe.

Svar: Det behöver du inte heller, det är ju solklart vad det är frågan om.
Angående obekväma fakta så är det typiskt PK-politiker och och de allra flesta PK-journalister att inte gilla sanningsenliga fakta, det bevisar de ju 24 timmar per dygn under varje vecka under vartenda år.

Angående inte publicera: Ja, visst sjutton är det fegt att inte publicera sådant, och att straffa någon för det.
Men det bevisar ju också vilka ynkliga och antidemokratiska kräk som de flesta PK-människor är.

Angående vanligt: Ja, tyvärr så är det vanligt.

Yvonne :-) sa...

Katterna ser ut att njuta av solen..Det bästa var att få träffa fd arbetskamrater.. Natti

Annika sa...

Hahahaha så rolig titel till underbara bilder!

Fnulan sa...

Gud vad luriga dom ser ut!

Malla sa...

Dom ser ut att ha det riktigt skönt! :)

Fenixmonas sa...

Å så många fina kissar! Jo, i fjol vann jag pokalen o den underbart fina resan till Göteborg...I år gäller det bara pokalen, inga andra vinster i tävlingen. hoppas du vill skicka ett sms o rösta på mig! kramiz

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vill önska dig en underbar JUL.
Kram
Jessica

LyckligaPraliner sa...

Kluriga soldyrkare tror jag minsann :)

Kikar in för att önska dig en riktigt GOD JUL!

Ann-Louise

Nett sa...

Härliga solkatter som ser ut att ha begett sig till skuggan :) God jul på dig!

ansepanse sa...

vilka sötnosar som gillar att ligga i solen och ha koll på omgivningen
kramar

Chiquita sa...

Fantastiskt fina katter!! Ser så enormt fram emot att få se alla dina bilder från resan!!
Om jag inte hinner titta in nån fler gång så vill jag bara önska dig en riktigt God Jul!!
Kramar

Nicole sa...

Så söta! Och fr o m idag går vi ju mot ljusare tider igen, även om det nog tar nån månad innnan det blir så soligt och fint som på dina bilder...

God jul!

Kram, Nicole

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Kul att du kikade förbi! Härliga bilder - katt-tokig som jag är=)

Önskar dig en mysig jul & ett glittrande nyår!

Anna Hovskägg sa...

Ååå, men vilka underbara! & det där sköna varma solljuset..
..aaahh :)