Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 29 december 2011

Spontant torsdagsparty.....

Jobbat hela dagen. Tagit kortare lunch för att hinna med allt. Skyndat mig hem för att hinna rida innan det blir mörkt. Blir sinkad i stallet.....är tvungen att handla på vägen hem för att maten är slut. Är både trött och hungrig. Handlar något snabblagat. Plockar ner varorna i kassarna, lyfter upp dem och börjar gå i riktning mot P-garaget.
Då!
- Hej! Kommer du över på middag klockan sju?
Jag tittar upp i ett par mörka ögon. Där står en kille i övre tonåren.
- Mamma är bortrest och jag tänkte bjuda dig och mannen bredvid på middag om du vill? Jag har redan talat med honom och jag vill bjuda dig också, kommer du?

Självklart tackar jag ja! Vad underbart att få sätta sig till ett dukat bord när man är både hungrig och trött.
Vi blev bjudna på tacos, efter hand droppade det in flera spontant inbjudna hungriga gäster. Som mest satt vi tio personer runt bordet, vi skrattade och hade kul. Några hade varit på rea och köpt kläder, andra kom från gymet.
Vilket underbart initiativ på en helt vanlig torsdagkväll!

Party, party......här var det många hungriga gäster!

8 kommentarer:

Yohanna i Las Palmas sa...

Hände detta verkligen på riktigt eller kände du killen sedan innan?
Hur som helst så var det ju förfärligt bra sammanträffande. Och att bli bjuden på mat är ju aldrig fel.

sv. jo jag har fått en hel bunt med svar från dig, samma. Det måste vara något strul på bloggen just nu för du är inte den enda.

Hälsningar
Yohanna

Hovdamen sa...

Oj vad glad man blivit då! Det händer inte här på landet. Initiativrikt!

Du bör se Jägarna 2, den var definitivt inte en vanlig uppföljare, det här var en riktigt bra film som står för sig själv.

Livet och vardagen sa...

Låter som det kunde varit din son eller syskonbarn. Oavsett så var det ett härligt initiativ i rätt tid:-)

Gardenhouse sa...

Men vilket ur kul torsdags alternativ! Gott och trevligt dessutom :)
Har du också häst? Hann du med ridturen ändå?
kram Sussi

jessica sa...

Men hej tack för titten hos oss. =) Men vad roligt och SKÖNT att få lagad mat och lite kul så där på en torsdags kväll =) ha en bra kväll =). kram

Fnulan sa...

Ja varför ska allt vara så planerat alltid?? Blir alltid trevlit när det ä spontant!
KRAM9

Yvonne :-) sa...

Du var mej en tuff en. Jag höll på att storkna när jag fick in pressad vitlök på mackan.Men jag har för mej att förr itiden så la de hackad rödlök på en tallrik bredvid sängen på natten.Visst är det härligt med goa vänner....Kram!

bokhyllan sa...

Ja, då blir man glad! Jag råkade ut för något liknande härom dagen :)
Glad-kram till dig!