Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 23 december 2011

Vintersol....

Idag får man verkligen leta efter den.....vintersolen.
Här regnar det, men jag ska ut en sväng ändå. Frisk luft och motion har ingen tagit skada av trots dåligt väder. Jag bjuder på en bild från förra året då vi hade både snö, sol och bitande kallt. Jag måste säga att föredrar värmen ändå......
Livet blir så mycket enklare med mindre kläder, mindre snöskottning och mindre framgrävning av bilar.
Men vackert är det ju inte.....gråblask och regn.

13 kommentarer:

Augusta sa...

Lite grått här också men din bild är härlig :)

God Jul!

Kram

Åsa! sa...

Nej, inte är det vackert inte. Här regnar det också... Men vem är gjord utav socker ;) Önskar dig en God Jul! / Kram

Hovdamen sa...

Jag håller med dig! Visst är det vackert men jag föredrar när det är lite varmare. Jag gillar inte att frysa!

God Jul på dig!

Livet och vardagen sa...

Härlig bild, betydligt vackrare än dimman och grådiset här.

Gardenhouse sa...

Samma väder hos mig...
God jul på dig!
Kram Sussi

Anna Hovskägg sa...

Här har det töat idag, men snön ligger kvar på marken. Tyvärr har det dock rasat ner från träden.

God Jul!

Karpstryparn sa...

God Jul på dig, och ha en skön ledighet.

Annika sa...

Sjukt fin Bild... overklig!

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna julafton! Nu sänker sig julefriden över vårt land...hoppas jag i alla fall! Rimmandet går mot sitt slut för detta år...återstår bara att önska dig en riktigt GOD JUL! Kramiz

ansepanse sa...

kan bara säga att jag håller med dig :)
fast idag skiner solen här över gröna gräsmattor
GOD JUL
kramar

Gilla sa...

Vi har haft ömsom regn, ömsom torrt men hela tiden grått och tråkigt.

Sv: Visst har språket förändrat sej unde årens lopp. Tänk bara att vara tvungen med deras skrivstil (jag har ju "översatt" från gamla dagböcker.) och dessutom stava rätt. Mycket jobbigare.

God fortsättning på julen.

Nett sa...

Här får man allt leta med, det är grått även här. God fortsättning till dig!

Gilla sa...

Det var då det. Nu är det plusgrader. Vackra bilder var det i alla fall.

Sv: Jag hoppas att du också har haft en härlig jul och får en god forsättning på den.

Kram/Gilla