Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 18 december 2011

Åter till femtiotalet?

Precis innan vi åkte till Spanien släckte de ner vårt områdes centralantenn. Det betyder att vi inte har någon fungerande TV. Förra året vid den här tiden investerade vi i en stor platt TV. Men det spelar ingen roll nu, när den endast är stor, svart, tyst och platt....
Vad göra? Visst, man kan investera i en ful parabol......eller också njuta av tystnaden. Vi bestämde oss för att flytta oss tillbaka i tiden ett tag och se hur det fungerar.
Och om man nu ändå är tillbaka på femtiotalet så.....i den lokala matbutiken hittade jag en dubbel dvd som jag köpte.
Vad sägs om mysiga hemmakvällar med Bröderna Cartwright?

19 kommentarer:

soffie sa...

Ha en mysig adventskväll å välkommen hem till Sverige,

Nett sa...

Härligt för en tid, men kanske inte för länge :) Nja... låter bara som att jag har fullt upp :)

ansepanse sa...

åh, bröderna Cartwright :) vilken nostalgi
kramar

Gilla sa...

Jag kommer verkligen ihåg Bröderna Cartwright och Bonanza. Hela familjen satt som klistrade framför TVn. Då var det inte så många kanaler som idag att välja på. Hade det varit då, som ni blev av med TVn kanske det inte hade varit så stor katastrof som idag.

Sv: Jag längtar efter flera bildspel från era resor. Jag har också några bildspel längst ner på mina sidor.

Gilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir nog väldigt annorlunda och inte ha tv, men kanske rätt skönt ett tag. Och titta på gamla filmer är kul.
Kramar
AnnaMaria

Skatan sa...

Inte helt fel ... Ibland tycker jag verkligen att tillvaron rullar på i alltför hög takt och med hur många val som helst och skulle gärna backa en aning. Varför inte då med en DVD och tillsammans med Bröderna Cartwright?

Kram!

Fnulan sa...

Välkomna hem!!! Lagom till vackra julens intågande. Jag har inte sett Bröderna men däremot Macahans =)

Yvonne :-) sa...

Det var ett tag sen den gick på TV ...Somliga har det bra till Göteborg ! Kram!

Livet och vardagen sa...

bröderna Cartwright, så kär jag var i Adam! PS det är min chef:-(

MARIA I KOS sa...

Ja dom minns jag . Men det var 60 -talet när jag såg dom . Var nog svart - vit TV vi hade på den tiden .Och bara en kanal . Tänk vad lätt det var förr .......
Kram ♥

Fenixmonas sa...

Nostalgi! Måste vara fint att få se dem igen...det var väldigt länge sen!
Nej, några bröd var det inte...det var allt tre stycken skinkor på bilden, färdiggriljerade och nyss uttagna ur ugnen. Kramiz

MICKAN sa...

Vilken nostalgi du bjuder på! Vem följde inte High Chaparal på den tiden :D

Ha en bra julstämningsdag!

MICKAN sa...

Just det! Dom var på 60-talet :D

bokhyllan sa...

Hel okej för min del!

Augusta sa...

Ja hur kändes det då? Att uppleva 50-talet?

Vår tv gick sönder, bara 3 år gammal, och i två månader var vi utan. Men tog fram gammelgammel tvn och började se på den. Men ser väldigt lite tv nu och det är skönt :)

Kram

Chiquita sa...

Ibland tänker jag att det nästan skulle vara skönt att vara utan tv... tänk vad mycket man skulle få gjort... bara som en sån sak som att umgås ;-)

Karpstryparn sa...

Bröderna Cartwright är en riktig klassiker det. Förresten, såg att du har infört kommentarsgranskning på din blogg.
Har du fått en massa påhopp i kommentarerna? I så fall har du infört kommentarsgranskning av samma orsak som jag har gjort.

Karpstryparn sa...

Tillägg: Hoppsan, ser att du har tagit bort den, enligt min dator så hade du den under helgen.

Åsa! sa...

Äh, det är ändå bara skräp på den där tv´n!