Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 25 december 2011

Lugnt och nästan skönt......


Här tar vi det lugnt. Vilar. Äter gott. Umgås. Och så har vi börjat renovera så smått! Vi tycker det är perfekt att renovera någonstans när vi ändå har en längre sammanhängande ledighet. Jag har tagit en semesterdag och så arbetar jag bara två korta dagar nästa vecka. Nu är det "lillrummet" som ska få sig en uppfräschning. Kan det bli en kombinerad ateljé och gästrum? Det återstår att se......?

December är så grön så grön......idag var det hela sex grader varmt och sol. I rabatten blommar min rosa "Princess Fairy" ros. Den har blommat i november tidigare år, men aldrig i december. Mina tomater håller på att mogna och plantan på altanen håller nu "äntligen" på att förtorka. Och vet ni jag tror att det beror på näringsbrist. Mogna tomater i slutet av december det ni!
 Egentligen borde det se ut som på bilderna från förra året....




10 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Ja, jag tror att bilderna du visar hade varit mer normalt än det du skriver om. Mogna tomater och blommande ros...Njaa inte önskvärt i December egentligen.

God fortsättning! /Ann-Louise

Fnulan sa...

NJUT NJUT NJUT!!!!!

Fenixmonas sa...

Jag njuter av detta mildväder och idag är det helt perfekt när vi ska köra de drygt 20 milen till dottern i Norge! Kramiz

Hovdamen sa...

Ur led är tiden men jag njuter! Njuter av sol o värme.

Pizza o julmat tycker jag inte är lika illa. Pizza är mycket värre. Julmat är helt ok, beroende på VAD man äter;)

Kram

Anonym sa...

Det är då rakt ingen ordning på julvädret.

Livet och vardagen sa...

Vilken underbar bild den sista bilden! Här är det i alla fall vackert väder idag, fast alldeles för varmt för denna årstiden enligt mig.

Nett sa...

Det är ju perfekt att renovera vid ledigheter, här hade vi tänkt att ta badrummet med lite färg och byta ut badrumsmöbeln, men det får bli senare. Slit inte ut er!

ansepanse sa...

vilka fina bilder från förra året
och renovera passar ju bra när man har extra ledigheter
kramar

Gardenhouse sa...

Härliga bilder, vad skönt att njuta av tillvaron och ledigheten!
Kul med renovering, låter som det kommer att bli ett spännande rum ;)
Överrenskommelsen var 100kr per vuxen utan barn i julklapp, men det är flera av oss som har svårt för det ;)
Kram Sussi

MARIA I KOS sa...

Låter kul med renovering under ledigheten .
Ja , vädret är inte som det brukar . Vi har i alla fall snö . Men så här varmt brukar det inte vara .
Jag har nyss skjutsat min bror till flygplatsen . Han åker till dina trakter efter att ha firat jul här i norr .

Vilka härliga bilder från er semester i tidigare inläggen .

Ha det bra
Kram ♥