Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 2 december 2011

Morgonro...

Jag tittar på klockan men bryr mig inte om den.........inte just nu. Jag har en tid att passa idag men inte än. Denna morgon gör jag vad jag vill.....
Hunden på bilden låg och sov mitt bland alla fötter på den trånga gågatan. Den lät sig inte störas...
Mitt i rusningen och vimlet njöt den av skuggan och stenarnas svalka. Det andra,
som vi människor höll på med, angick inte den. Ibland när det är mycket omkring oss, krav, stress, jäkt och för all del egna ambitioner som trycker på, så borde vi göra som hunden på bilden. Hitta en plats av ro....mitt ibland alla måsten och krav. Jag är inte bra på det....men jag har blivit bättre, mycket bättre....

17 kommentarer:

Chiquita sa...

Åh vad härligt det såg ut... tänk att kunna sova så där mitt i all julrusning och stress... härligt!!
Sv: Jag tycker om din nedräkning ;-)

Monica sa...

Godmorgon, jag tror faktiskt att du blivit mycket bättre på att ta dig tid till ro!!!!!!!!
Det kan jag läsa mellen dina raderna efter alla åren jag följt dig....så de så...*fniss*...
Ha en bra dag och var rädd om Dig!
Kramen från mig.

Nett sa...

Visst är dte så, vi stressar på för mycket i dag, skönt att bara sätta ner foten och bestämma sig för att ta saker om ting i sin takt. Ha en fin helg!

Livet och vardagen sa...

ja, sådär skulle man kunna göra. Bara koppla av - precis här och nu.

Vicke sa...

där ser den ut att ha det bra, ha en trevlig helg nu

4U2 sa...

Ja vissa kan stänga ute omvärlden helt! ;)

ansepanse sa...

nej, jag är heller inte så bra på det, måste verkligen träna på det
Sv: jag tror inte att det är så nyttigt med tandblekning direkt
kramar

Gilla sa...

Du har visst blivit sån som jag vill vara. Lugn och sansad och inte stressa. Man borde nog ta efter till exempel den här fina hunden, som bara ligger där och inte oroar sej för nåt.

Sv: Hoppas att du inte blev besviken på "mitt" Granada. Det har ju gått så många år sen dess.

Gilla

soffie sa...

önskar dej en underbar 2a adventshelg:)

Gardenhouse sa...

Önskar att jag kunde vara som den hunden jag med...men övning ger färdighet!
Sov gott, Sussi

Yvonne :-) sa...

Det kan ju också vara att ha tålamod att inte tjafsa.Men i den situationen jag var i så var skulle jag ta vägen.Jag funderar på att bara var med på träningen så kan de åka ut och sjunga själva.Nattikram!

Augusta sa...

Vilken vacker bild. Pelarens färg och hundens färg = vackert :)

Kram

Anonym sa...

Tänk om hunden var trött, hungrig och ensam.. Så trött att han inte orkade gå längre med tom mage..

Gissar att hunden också, tycker som jag. Det är bättre med djup - än flummig och löjlig - fånig, yta!

Världen blir förstörd av falskhet - flickor!

MICKAN sa...

Visst är det en härlig känsla att bara kunna vara.

Nog kan man hitta lite grön gräs fortfarande men inlägget handlade om en släng av sommaren :D

Nu på morgonen blåser och regnar det som bara den här hemma ...

Fenixmonas sa...

Ja, vi borde ta lärdom av våra fyrbenta vänner...ibland är de mycket klokare än människan! kramiz!

soffie sa...

hoppas du haft en härlig lördag, min lördag har varit en innedag för det har stormat blä:( kramen

Karpstryparn sa...

Ja, med tanke på hur det ser ut nu så vill jag knappt tänka på hur det ser ut när jag är 80 år. Jag är förresten 43 år.