Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 28 september 2011

Vem är chefen?

- Vem av er är chef? undrade en man när han betraktade mig och mina kollegor under Arvsfondsdagarna i Hudiksvall.
- Chefen brukar vara den som är snyggast i håret, fortsatte han sedan.

Min chef gav sig tillkänna innan han synade våra frisyrer närmare. Men visst ligger det något i det? Det kostar att vara snygg i håret. Ikväll var det i alla fall jag som var snyggast i håret. Min frissa har gjort ett superjobb med min kalufs. Alla solblekta risiga toppar är borta och jag har fått en rödare ton i håret som fönades efter alla konstens regler.
Snyggast i håret men inte chef.......ibland kan även en arbetare vara snyggast, men kanske inte lika ofta?

Ninja helt oklippt......2008 såg jag ut så här!

6 kommentarer:

ansepanse sa...

kanske inte :) det kostar att fixa håret också :) vad långt hår du har på bilden, har du det kortare nu?
kram

Gilla sa...

Det var verkligen ett vackert hår du hade på bilden.

Svar: Baloo är den allra vackraste vovve jag vet. ;-)

bokhyllan sa...

Hihi... min chef har inte snyggaste frisyren. Jag lovar :)

Fenixmonas sa...

Inte går det att se på håret inte...min chef klipper sig väl emellanåt, min inte så ofta och sen är han ju en han förståss...hehehe...Kramiz

Renée sa...

Innan hade jag alltid långt hår. Jag har ett jättetjockt hår i en lite råttaktig färg som alltid blev halmfärgad på sommaren... Då klippte jag mig typ en gång i halvåret om ens det... Numera är jag kort och färgad i rött. Trivs som fasen i denna längd, mest för att det är så smidigt men oxå för att jag använder stödkrage jämt och blir så svettig i nacken. Håret blev ändå bara som en svettig tufsig tofs där bak... Sedan orkade jag inte färga det själv längre så då fick det bli ett klipp... Men jag håller med om att det kostar så mkt pengar att vara snygg i håret... Mitt hår växer som ogräs och helst skulle jag klippa mig var 4:e vecka för att det ska se snyggt ut men jag vägrar, nån måtta får det väl va!
Hoppas du får en bra dag, sköt om dig!

Monica sa...

*fniss*....Ninja, du är allt rolig! Tror säkert att du är såååå fin nu, kanske du kan få vara chef för en dag???
Må väl och var rädd om Dig!
Kram äkta från mig.