Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 14 september 2011

Människor jag blir nyfiken på......

Att resa tyder på nyfikenhet, vad döljer sig bakom nästa krön?

Jag och min kollega satt och fördrev tiden i bussen från Kalmar. Vi bestämde att ämnet skulle vara "Människor som vi blir nyfikna på"
Det blev både intressant och roligt. För vad är det som gör att man blir nyfiken på en människa egentligen?
Visst spelar utseendet roll men mer beträffande hel och ren kriteriet. Vi tänker oss en helt alldaglig person....
Vad blir du nyfiken på?
Vi hann givetvis inte uttömma ämnet och vi skulle komma överens.
Jag och min kollega blir nyfikna på
  • den som beställer in en årgångsrom i baren
  • den som dansar flamenco
  • den som lyssnar på jazz
  • den som gärna är ute och reser
Vi hann inte med fler kriterier eftersom vi blev störda av de som undrade vad vi hade så roligt åt.

Vår motivation är.....
Den som beställer in en årgångsrom dricker inte bara för att bli full, det är en person som har koll och njuter av livet. Den som dansar flamenco har både passion och kan visa känslor. Om man lyssnar på jazz är man lite klurig, det är inte helt lättlyssnat och kräver musikalitet. Den som är ute och reser är nyfiken, har upplevt andra kulturer och är förhoppningsvis mer öppen och tolerant.
Vi konstaterade att våra män endast behöver börja dansa flamenco för att bli helt kompletta.

5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Förstår att ni hade kul.. Näää det var en konstig kombination.. *ler*. imorgon ska vi ha Kretsis på mat... Nattakram

Fenixmonas sa...

Oj kors, då lär nog min gubbe aldrig bli helt kompetent...hehehe...kramiz

Monica sa...

*fniss*....de var roligt och tänkvärt! Ingen dålig analys....ligger mkt i de ni klurade om.
Mailar dig. Kram.

MICKAN sa...

Hahaha... så kan det ju helt enkelt vara.

Jag har delat ut en award till dig.

Lysande ögonblick! sa...

Låter som att ni har hittat riktigt kap. För Flamenco kan man ju lära sig, eller hur? :)