Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 21 september 2011

Höstfint....

De här "sälstenarna" plockade jag på en gotländsk strand för flera år sedan. De låg bortglömda i en påse i garaget.
Nu kom de till användning!

Nu när det ruskar om i husknuten är det skönt att göra lite höstfint. Den vecka jag började min antibiotikakur var jag hemma några dagar. Jag hade precis lagom mycket ork för att leta fram blomkrukor och göra ordning i fönsterna. En del blommor hade sett sina bättre dagar och blev utbytta mot nya fräscha.

Mitt "nya" köksfönster

Till sovrumsfönstret köpte jag en vit orkidée

Mannen bredvids ukulele fick en ny plats på väggen och "garderobsblommorna" fick "nya" ytterkrukor.

Jag köpte några nya kuddar till sovrummet som matchade bättre.

Ett par bleckkrukor passade bra i lillrummet.
Klart! I alla fall för tillfället......

3 kommentarer:

MICKAN sa...

Tycker det ser förträffligt bra ut.

Jag har också stenar från Gotland som plockades för många år sedan. Helt otroliga stenar man hittade där.

Yvonne :-) sa...

Vad fint ni har det!Svar :.....Då vadar ni upp till anklarna i sådant som ni samlat.. Nattikram!

Fenixmonas sa...

Å´så fint! Himla käcka stenar! Här blir nog inen höstfixning utan allt får tas när advent närmar sig...Kramiz