Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 17 september 2011

Rosenknoppsthé.....

Rosblad går att äta

Igår fick jag prova något nytt. Det är det som är det fina med olika kulturer. I Kina dricker man inte kaffe på maten. Om man dricker något så är det thé. Jag fick en stor kinesisk thékopp dekorerad med lotusblommor.
Sedan fyllde min värdinna den med torkade rosenknoppar och hällde på hett vatten.
Vattnet blev så småningom grönt och det smakade grönt också med en touche av ros. Det var vackert........fantastiskt tjusigt med små rosa rosenknoppar som flöt omkring i koppen. Kanske ett dekorationstips nästa gång du serverar thé? Varför inte lägga i några rosenknoppar?

Inga kommentarer: