Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 5 september 2011

Jag borde bli bättre på att slänga.......

Jag är verkligen inte bra på det. Man tror att sakerna kan vara bra att ha någon gång.......men oftast blir det inte så. Mannen bredvids brorsdöttrar är bra på att slänga. Och bra på att köpa nytt. Jag försöker att inte köpa så mycket för då behöver jag inte heller slänga. Trots den filosofin bor jag och mannen bredvid i ett hus fyllt till bredden med prylar. Som alla kan vara bra att ha någongång?
Mina lite håglösa röjningsförsök har i alla fall resulterat i några papperskassar som ska till tippen.

När man är ute och reser hittar man alltid något nytt att fästa ögonen vid. Och visst är det lätt hänt att något nytt hamnar i bagaget och läggs till samlingarna?

Men den här gången höll jag mig i skínnet. Ibland är det tex bra att vara för tjock!

Gott om mulor fanns det på Santorini. Både levande och olevande. Jag gillar bäst de som rör sig för egen maskin. Men de är för stora att rymmas i kappsäcken, vilken tur!


De här katterna höll på att slinka med. Visst är de charmiga? Riktig lavasten är de gjorda av.
Jag behärskade mig och plockade stenar på stranden istället.

Oj, oj, oj vad mycket bilder det fanns på Santorini av Santorini. Den här gången var inte penslarna med.....men det går att måla ur minnet också!

2 kommentarer:

Vicke sa...

ja, det är tur att man har ett minne

Fenixmonas sa...

Jag känner igen det där...jag brukar spara det "här så länge"...hehehe...Det kan ju komma till användning! Kramiz