Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 3 september 2011

Attack!

Vi träffade sommarflickorna idag. De blev alldeles stolliga när de träffade mannen bredvid. På alla sätt ville de ha uppmärksamhet. Den äldre knuffades och den yngre kittlades. Jag kände mig lite skyldig. I somras låg mannen bredvid och vilade i godan ro i sjöboden.
Trååååkigt, tyckte flickorna.
- Han bara vilar, hur ska vi få fart på honom?
- Har ni provat att kittlas? undrade jag.
Mitt förslag omsattes genast i praktiken. Idag var det en liten tös som kom ihåg hur man får fart på mannen bredvid.
(fniss)

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Vilken härligt somrig bild! Ja, de brukar allt ha gott minne de små...
Borrelia är ett gissel, gudgive att de hittar ett vaccin mot det också! Kramiz