Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 16 september 2011

Målat.....

En målerisk dörr, visst är det vackert när färgen börjat flaga och det grå träet lyser igenom?

Tapeter som är sönderrivna på sina ställen är inte riktigt lika snygga. En bekant till mig har just köpt en insatslägenhet. Tidigare ägaren har fuskat lite här och var......så nu ville hon att jag skulle fortsätta att fuska.
Att måla i tapeter där det är bortskavt och fattas färg är inte helt lätt. Men jag gjorde ett försök i alla fall. Jag laddade med mina akrylfärger och åkte dit. Plastfärger är bra men de mörknar ett par nyanser när de torkar, vilket är lurigt. Man måste alltså blanda färgen något ljusare och måla på. Det är tillräckligt svårt att blanda exakt......vilket naturligtvis inte går, men nästan.
Jag löste problemet med att svampa och på så sätt tunna ut färgen över den tapet som angränsade de övermålade ställena.
Mítt fusk syns om man vet var man ska titta.......men inte annars. Som tack för besväret är jag bjuden på middag, så nu ska jag bara byta om. Ikväll blir det kinesiskt, min väninna kommer nämligen från Kina.

3 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Det kan inte vara lätt att dölja skavanker..Ja där kan man kanske ha hört den.Men VT15/7 s.19...Kram!

Fenixmonas sa...

Säkert inte lätt men tror nog att det blev snyggt när du gjort det. Fint att bli bjuden på middag! kramiz

Jeppsson sa...

Den där dörren tycker jag ser nerklottrad ut?