Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 13 september 2011

Avkopplad eller urkopplad....

Internet låg nere hela dagen och hindrade mig från att läsa väderprognoser och göra inlägg. Tiden ägnade jag åt att putsa fönster. Jag började med att tvätta vardagsrumsfönstret.
Jag putsade och putsade men ju mer jag putsade desto mjölkigare blev det. Jag bytte trasor, jag tog fram skrapan......men inget hjälpte!
Till slut blir man nästan sur. Smutsiga fönster som blir ännu smutsigare när man tvättar dem.
Efter ett tag såg man världen utanför som i en dimma.
Det måste vara något fel på medlet tänkte jag. Men sprayflaskan såg ut som den brukar, samma form, samma färg, samma märke. Vad i hela friden kunde vara fel?
Tills slut lättade jag på korken och luktade på innehållet. Det luktade fränt......
Jag läste på etiketten.....
Det stod inte glasputs utan toalettrent på etiketten. Jag hade inte ägnat eftermiddagen åt att putsa fönster som jag trodde utan jag hade ägnat mig åt att desinficera dem.
Resultatet blev inte helt lyckat....
Vad irriterande det är när två likadana flaskor har synbart identiskt innehåll.
Det påminner mig om Konsums blåvita satsning......där alla tuber såg exakt likadana ut bortsett från texten.
Hur förvånad blev man inte när man fick munnen full med kaviar när man skulle borsta tänderna?

När jag äntligen kunde se ut tog jag en buss till Kalmar......vad jag gjorde där får ni läsa om så småningom.

Det finns fönster och det finns fönster.......men oavsett om de är så här vackra eller inte så behöver de putsas.

3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Å´jösses amalia! Fast då är de ju riktigt rena nu då...fast förskräckligt irriterande sånt!
Ser jättemycket fram emot att få besöka Riga...ska försöka att komma iväg nu i höst. Kramiz

MICKAN sa...

Wow, vilken blomsterprakt du har utanför fönsterna. Ingen skulle nånsin se att du putsat fönstren för ögonen faller direkt på blommorna.

Det måste ju kännas skönt när du gjort dina fönster så rena .... hehehe

Åsa! sa...

Min morfar borstade tänderna med schampo en gång, det var ingen höjdare...