Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 31 maj 2011

Om liljekonvalj.....

Idag såg jag liljekonvaljer. En hel backe full. Så vackert stod de där sida vid sida i full blom. Jag kunde tyvärr inte känna doften när jag svischade förbi i bussen. Jag kan inte ens plocka en bukett eftersom de är fridlysta i Stockholms län.
I år är nog en blick ut genom bussfönstret det närmaste jag kommer liljekonvaljer. Nästa vecka när jag har semester och lämnar länet är de nog överblommade.
När jag var yngre plockade jag ofta en bukett liljekonvaljer på försommaren. De fyllde rummet med en underbar doft. Liljekonvaljer är den optimala buketten vid en skolavslutning tycker jag, eller varför inte en brudbukett. Den behöver inte arrangeras.......den är så vacker när man kantar den med en rosett av konvaljeblad.


En doftande bukett av liljekonvaljer......
Vilken underbar design! Små skira klockor med en doft som får all världens parfymörer att avundas......
Så avslutas maj månad detta år, den underbaraste månaden på året och som vanligt gick den alldeles för fort förbi.....

3 kommentarer:

Vicke sa...

det är en fin växt med en härlig doft

Monica sa...

Ljuvligt.....njuuuuuuuuuter........sommar......
Kram & var rädd om Dig!

Jeppsson sa...

Ja dom är jättefina. Vi har mycket såna på tomten!