Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 24 maj 2011

Bostadsbrist....

Det är inte bara ungdomar som har svårt att hitta en bra bostad. Min väninna har byggt en holk i snickeriet på jobbet. I väntan på att få tid att spika upp den på ett lämpligt ställe, ställde hon den på räcket utanför hennes dörr. Där fick ett par mesar syn på den och vips hade de flyttat in!
Det bekymrade inte dem att de bor på hennes veranda en halv meter från dörrhandtaget. Så nu kan hon inte spika upp holken, det får vänta tills ungarna flugit ut.

4 kommentarer:

Monica sa...

Ja, då kan man snacka om bostadsbrist.....hi,hi,hi. Men oj såååå berörande! "sticker" till i tantens djurhjärta.
Kram från mig.

Åsa! sa...

Men oj! Där var det verkligen panik! Men tänk så härligt, de kommer att få följa de små liven på verkligen nära håll.

MICKAN sa...

Ser nästan ut som förr i tiden. 12-14 personer i en tvårummare ... hehe :) Härlig bild!

kaffehörnan sa...

Tingeling
Vilken kalasbild alltså, dn går inte av för hacker