Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 19 maj 2011

Transportbyxor....

Bilen måste till doktorn idag så det fick bli en promenad tur och retur till jobbet.
För att hinna i tid fick inte klädvalet ta alltför lång tid.
Efter att ha rotat runt en stund i garderoben hittade jag mina "transportbyxor". Jag hittade dem på rea. Det är ett par bruna jeans i mjuk denim.
Supertajta! Men jag fick plats........ de ser ut som de är formsydda ungefär. Rörelsefriheten är dock något begränsad.
Fast de sitter snyggt.......
Vad gör man när man i en provhytt hittar ett par snygga aningen för tajta byxor? Man låter priset avgöra helt enkelt.....
Detta par kostade 75 kronor och som transportbyxor duger de alldeles förträffligt!



Somrig transportsträcka.....i småland.Och ett smalare jag i jeans....
Tänk om man fick färdas på en sådan här stig till jobbet? Så var det förr,
en promenad längs fägatan för att hämta in korna till kvällsmjölkningen.
Men allt var inte bättre förr......även om sommarpromenaden till ängslyckorna var njutbar.

8 kommentarer:

Monica sa...

Utmärkt att transportbyxorna är på.....nu är det bara att försöka komma upp på fågeln....hi,hi. Glöm inte mannen+kameran!
Kramen från mig som väntar.

Fenixmonas sa...

Nej, även om jeansen satt bättre förr så var inte allt bättre...Vi fick en härlig dag trots storm...Jag visar dagen i ett bildspel...fotona är ju mitt sätt att måla! Kramiz

Lysande ögonblick! sa...

Vilken underbart bild. Att promenera där är ju som en dröm.

Trevlig helg! Kram

Katia sa...

Nu kommer jag på svarsvisit till din fina blogg. Underbar bild av den gamla fägatan! Tänk när jag var barn och var på besök hos farmor fick jag ibland följa henne och hämtade korna från skogen där de vistades halva sommaren. Då gick vi hem efter fägatan, som kallades "gatu" på vårt språk (jämska). Jag fick öppna och stänga igen stora och lilla grinden (skogspartiet var inhägnad i olika delar). Minns med värme dessa sommarkvällar då jag var farmors hjälpreda. Nu är den tiden förbi, jag bor i storstan, men barndomens somamrminnen och jämskan finns kvar inom mig.

kaffehörnan sa...

Hej hopp kära du
Då sitter dom som ett klistermärke som en smeck

Ha en trevlig helg

Vicke sa...

ha en trevlig helg nu och njut av solen

Monica sa...

Tjingeling, är nu i Swedala.....de är en snabb fågel....Inte vår "borg" utan i Göteborg! (kommer ett inlägg)
Norr?????? Sverige? Du vet väl att jag är född & uppväxt i Överkalix!!!!Snacka om norr...hi,hi.
Njut av ledigheten och var rädd om dig! Kram.

NatureFootstep sa...

åh. vilken skön bild. Önskar jag gick där jag också.

Transportbyxor. .. vilket bra uttryck. :)