Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 26 maj 2011

Vad kunde man inte hitta i skolans källare?

När jag var ung räknades jag nog till de väluppfostrade......(nu är jag bara fostrad). I alla fall så betydde det att viss musik inte var riktigt "rumsren" hemma hos oss.
Det var en rätt rebellisk tid då jag växte upp......långt hår och korta kjolar. Mina föräldrar förfasade sig för vad ungdomen hittade på. Musiker var inte prydligt välklippta längre, killar sminkade sig och färgade håret.
Men vad man inte kunde lyssna på hemma spelades i skolan.......
Varje rast spelades det låtar av de populäraste artisterna......och visst var det en och annan låt som fastnade. Längst ner i skolans källare hade vi ett uppehållsrum där vi kunde lyssna till musik, spela kort och prata. Jag minns att jag kunde rusa ner dit på rasten för att hinna lyssna på den här låten........för man visste ju exakt var på skivan den fanns. Det här är fortfarande en av mina absoluta favoritlåtar.......
Varsågoda......
David Bowies "Life on Mars"



Vad mer kunde man hitta i skolans källare? Ett och annat kan jag lova, bland annat det här gänget. Jag tycker de är rätt kul......egen stil hade de också, spana för all del in den charmige pianisten....
SPARKS kallades gruppen och de höll sig på topp i ett par terminer. Bowie däremot.......

3 kommentarer:

4U2 sa...

Ha,ha ja, jag skolkade en del i 9:an för jag kunde ju alltg! ;) Satt i uppehållsrummet och lyssnade på musik, spelade poker, tjuvrökte m.m. Ja, var det bättre tider förr? ;)

Åsa! sa...

Visst är det roligt att lyssna på gamla låtar! Jag var hos en barndomsvän i förrgår och vi kom fram till att man brukar tala om att ungdomar kommer i dåligt sällskap... Vi var troligen det dåliga sällskapet! Fast kul hade vi, oj, oj!

Jeppsson sa...

Gamla Bowie är underbar... så vackra och romantiska låtar.