Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 29 maj 2011

Och det är bara vår hos mig.....


Så här ser våren ut hos oss? Det är knappt att man tror att detta är en förort till Stockholm, men det är det....
Det tar mig ca 15 minuter att promenera hit. Vi har en promenadslinga längs Mälaren där vi bjuds på så här vackra vyer. Jag promenerar här ett par gånger i månaden. Inte oftare för man blir hemmablind tyvärr.
Jag skulle nog behöva en liten "vovve" för att motivera mig att gå hit mer regelbundet. Men "vovvar" tar tid....
och dessutom är jag lite allergisk mot hundar.
Så det får bli kameran som får vara kamrat på färden. Den här bilden är "lånad" i mannen bredvids arkiv.
Hur ser våren ut hos er?

3 kommentarer:

Monica sa...

Men du det är inte så dumt att vara bästa vän med sin kamera! Jag är INTE det med min än....kan du fatta att "tanten" är så himla trög i "planeten".....*fniss*....
Må väl och ha det så gott.

Vicke sa...

det finns många fina platser runt Stockholm. Jag hoppas att du får en bra start på veckan

Åsa! sa...

Så vackert! Nog är det svårt att tänka sig att detta är en förort till Stockholm!