Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 27 maj 2011

Nästa vecka är det semester!

Nästa vecka arbetar jag bara två dagar, sedan har jag semester. Den elfte juni ska vi vara i Göteborg på bröllop. Både present och klänning är inhandlad så nu gäller det bara att hålla figuren tills dess.
Men vad ska vi göra innan?
Mannen bredvid surrar om att åka norrut. Det var längesedan jag besökte norrland, bortsett från ett par turer till Abisko.
Jag tänker nordnorge.......och börjar drömma om Andöya, norr om Lofoten.
På Andöya kan man åka och titta på kaskeloter. Mannen bredvid kontrar med Runde, en ö med fågelberg och Lunnefåglar.
Nu får vi se var vi hamnar........


Norge är vackert som en saga.....
Det är också Sissel Kyrkjebö när hon sjunger Grieg....

5 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Ja jag förstår det där med att hinna med.På måndag åker jag bussresa med vännerna till Tyskland Oliwer(barnbarn) sk följa med.Kjell ska vara på korttidsboende.Hundarna ska vara hos yngste sonen..Kram!

Monica sa...

Så sköööönt Ninja med lite ledigt! Lyssna på mannen och åk ut till Runde!!!! Ni som är så duktiga på att fotografera!!!!! Vilka bilder det skulle bli med de vackra fåglarna med sina oranga näbbar!
Må väl och ha det så gott!
Kramen från mig.

Jeppsson sa...

Härligt!

Vicke sa...

Ja, då får vi se vart ni hamnar. Jag önskar dig en Trevlig Helg nu.

bokhyllan sa...

Härligt med lite semester.
Har varit i Norge flera gånger, där är fantastiskt vackert!
Ha det fint!